Ahdistuneisuushäiriö piinaa jälleen

Ahdistuneisuushäiriö piinaa jälleen

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 26.12.2015 klo 02:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Baileys kirjoittanut 26.12.2015 klo 02:41

En tiiä minne muualle kirjoittaisin.
On mulla täällä vanhakin keskustelu, mutta en jaksa sitä etsiä tuolta ku se on jo niin tipahtanu.
Tuntuu vaan kaikki ihan kauheelta taas. Siis ihan kaikki.
Tuntuu että oon ihan kauhea ihminen enkä ansaitse mitään hyvää. Nyt jouluna varsinkin kun sain lahjoja niin tuntuu etten ansaitse niitäkään koska oon niin kauhea.
Miten tätä jaksaa?

Mulla oli parempi jakso tuossa kesällä ja pieni toivon kipinä oli että josko tämä ahdistus olisi selätetty mutta kun ei. En edes tiedä miks oletin että se ois selätetty. Takapakki kun on mitä luultavimmin tulossa ennemmin tai myöhemmin tässä sairaudessa.
Pakkoajatukset piinaa, ahdistun uutisista liikaa joten en niitä nyt ole kuukauteen lukenutkaan enkä juurikaan katsonut telkkariakaan.
Sairaudenpelko on tullut takaisin.

Ois ihanaa jos joku kirjottelis tähänkin keskusteluun jotain.

Päivä kerrallaan! 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 11.01.2016 klo 01:35

Tulin tänne taas kirjoittelemaan. Miten muilla menee?
Mulla oikeestaan ihan samalla tavalla kun ennenkin. Ahdistaa ja jos ei ahdista pelottaa että mikä alkaa ahdistaa. ☹️
PMS oireet alkaa näkymään taas kun menkkoihin on se alle parisen viikkoa.
En saa unta, oon väsynyt, huonoa oloa tai sellainen etova olo, turvottaa, nälkä on kokoajan vaikka mitä söisi mutta toisaalta ei taas tee mieli syödä, masentaa eikä mikään huvita.
Siinä nyt muutamia "ihania" oireita.

Oon onneks salilla jaksanut käydä. Hankin salikortin joulukuussa ja siitä asti oon säännöllisesti käynyt.
En laihduta vaan kasvatan lihasta. Mulla on sellasta ylimäärästä rasvaa mutta olen silti normaalipainoinen joten kiinteytys ja lihasmassan kasvatusta tiedossa. 😀

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 15.01.2016 klo 19:55

Moi Baileys.
Mulle diagnosoitiin joulukuussa paniikkihäiriö. Samankaltaista epämääräistä oloa, etovuutta mutta nälkää, masennusta ja elämänhalun katoamista mullakin on ollut. Pelkoja, puristusta rintakehässä ja pumpun hakkaamista. Lopetin siis kahvin kokonaan. Psykoterapeutti vinkkasi mielenterveystalo.fi -sivun. Siellä on ainakin minua paljon auttaneet tietosivut (todella laaja), missä on myös videoita ja harjoituksia. Kannattaa ainakin vilkaista harjoituksia.

Toivottavasti salilla käynti saa ajatukset pois ahdistuksesta ja huolesta! Painosta ja lihasmassasta muuten sellanen tärppi, että lihas painaa enemmän kuin "läski". Tunnen muutaman ikäisesi naisen jotka ovat saaneet terveemmän kehon siitäkin huolimatta että paino on noussut jokusen kilon. Eli vaakaa ei välttämättä kannata kovin orjallisesti seurata vaan ottaa vaikka kaveriksi muitakin mittareita. Fiilis on myös hyvä mittari 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 16.01.2016 klo 18:15

Kiitos kun kirjoitit 🙂 Mukavaa huomata että muitakin kiinnostaa! Yksin puhuminen on vähän mälsää.

Jep, en hirveesti tuota vaakaa halua tuijottaa. Enemmän katson sinne peiliin ja vertaan vanhoja kuvia uusien kanssa että miten lihakset on alkanu kehittymään.
Kävin tosiaan pt:n luona ja tehtiin mulle sopiva ruokavalio. Pitää syödä 2-4 tunnin välein ja n. 2200 kaloria päivässä. 😀
Melkonen määrä kyllä ja tuntuu että syön vaan kokoajan. Tosin söin tosi epämääräsesti ja liian vähän joten ei ihmekkään kun väsytti ja ei näy juurikaan tuloksia.
Joskus 3 kuukauden päästä otan seuraavat kuvat itsestäni ja toivottavasti sillon näkyy edes jonkinlainen ero. 🙂👍

Ois kiva jos täällä olisi muitakin jotka käy salilla ja nimenomaan kasvattaa sitä lihasmassaa!

Mutta joo, hyvää iltaa kaikille ja rentoutukaa nyt kun on viikonloppu! 🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 17.01.2016 klo 21:02

Mulla on huomenna psykologi ja en oo nyt sitten 6 viikkoon käyny siellä ollenkaan... Tosin syy ei ollu minun vaan psykologi oli sairaslomalla.
En tiedä miks jännittää hirveesti mennä sinne.

Tänään kävin salilla tai välipäivähän mulla piti olla mutta oikeestaan vaan kävelin siellä juoksumatolla. 😀
Huomenna uudestaan luultavasti.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 18.01.2016 klo 10:11

Psykologi perui taas. 😀 Osasin jotenkin odottaa tätä, mutta joo ärsyttää.
On mulla huomenna aika sitten jollekkin toiselle mutta se on aikalailla eriasia käydä sillä jonka kanssa on vuoden puhunu ja toisen kanssa ei sitten ollenkaan.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 18.01.2016 klo 10:52

Aika hölmöä että jos potilas peruuttaa niin siitä tulee sakot, mut jos psykologi peruutaa ni potilas kärsii. Tarttis olla niin että hoitajan tarttis korvata potilaalle peruutettu aika. 😎

Hyvä että pt neuvoi syömään tarpeeksi! Syömisellä on hurjan suuri merkitys myös mielenterveyteen. Tosi moni yrittää laihduttaa syömällä vähemmän kuin mitä keho tarvitsee unohtaen, että keho tarttee tietyn määrän energiaa. Jos se ei saa ravinnosta tarpeeksi, se alkaa varastoimaan kaiken saamansa mutta jos saa tarpeeksi niin keho huomaa voivansa luopua osasta.

Syömisellä on hurjan suuri merkitys myös mielenterveyteen.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 18.01.2016 klo 12:21

Jep niinpä! No katsotaan mitä se sanoo sitten kun joskus ehkä mahdollisesti pääsen sen luokse käymään. 😀

Oon huomannu myös että ruoka vaikuttaa tosi paljon mielialaan, mutta joskus ahdistus on vaan niin kova ettei ruoka maistu.
Nyt on kyllä niin nälkä etten kestä.
Jaksoin sentään kouluun tulla, osasinkin vähän mutta kuitenkin. Matikka ei ole mulle se ykkösjuttu ikinä ollut.

Käyttäjä foxey kirjoittanut 24.01.2016 klo 17:35

Moi, huomasin täällä keskustelun ahdistuneisuushäiriöstä ja päätin ihan sen takia tänne rekisteröityä ja liittyä joukkoon 🙂
Oon jo aikuinen mutta joskus nuorempana sairastanut masennusta ja nyt aika vasta hakeuduin uudestaan hoitoon ja mulla todettiin tuo ahdistuneisuushäiriö.
Välillä se on aika pahana ja olo tuntuu ihan sietämättömältä, eikä ruokakaan maistu.
Tuntuu, että jumittuu kotiin ja alkaa pelkäämään ihmisiä. Yrittänyt miettiä, että mitä tässä keksis, että tää helpottais ja elämä alkais taas maistumaan.
Periks ei anneta 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 25.01.2016 klo 16:50

Moikka foxey ja tervetuloa juttelemaan! Vertaistuki on tärkeää.
Minulla menee taas huonommin, jotenkin tuntuu ettei tästä ikinä pääse eroon. En edes tiedä kumpi on pahempi ahdistuneisuushäiriö vai pakko-oireinenhäiriö... Ei niitä kyllä voi edes verrata.
Keskivaikeaa masennustakin on BDI testin mukaan, mutta vielä ei ole diagnoosia siitä tehty.

Lopetin mäkikuisman käytön eilen eli oon ollu nyt pari päivää ilman sitä ja no olo on jokseenkin samanlainen mutta kyllä se lievitti sellaista tuskaisuutta jne...
Mulle määrättiin sertralia aluksi 25mg ja sitten nostetaan kun nostetaan.
Ois kiva kuulla jos jollakin on tuo käytössä?
En pysty nyt kuitenkaan pariin viikkoon sitä alottamaan kun käytin sitä mäkikuismaa enkä tiedä alotanko ollenkaan... :/

Käyttäjä arka kirjoittanut 26.01.2016 klo 06:44

Hei Baileys
Ymmärsinkö oikein että mäkikuisma on auttanut.Mulla ei masennuslääkkeet auta, eikä sähköhoito, bentsot on ainoita jotka auttaa. En tiedä pitäiskö kokeilla mäkikuismaa, on vaan paha kun se pitää maksaa itse ja rahaa ei taho olla. Bentsoja ei anneta tarpeeksi joten itsemurha-ajatuksia on paljon. Vapina ja tärinä ja motorinen levottomuus on vaikeuttaneet vapaaehtoistyön tekemistäkin mutta yritän pitää siitä kiinni kun jotenkin tuntuu että se ois velvollisuus tehdä sitä jos ei töitä ole. Olisi ihana kyetä nukkumaan niin olis jonkinlainen tauko ahdistuksessa mutta en juuri kahta tuntia enempää pysty nukkumaan. Viidentoista minuutin pätkissä mene eteenpäin.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 26.01.2016 klo 18:29

Moikka!
Sanoisin että mäkikuisma kyllä auttaa. Mun olo ei ollut niin tuskaisen ahdistunut, pakkoajatukset ei tuntunu niin pahoilta ja kaverikin huomasi eroa mun käytöksessä. Mulle ei tullut mitään oireita siitä.
Tietenkin kannattaa muistaa ettei sais käyttää muuta säännöllistä lääkitystä mäkikuisman kanssa samaan aikaan.
Itse ostin nestemäisenä. Ihan hirveen hyväähän se ei ole, mutta ei sitä tarvitsekaan kun sen 1ml ottaa kerrallaan.
Itse käytin 2ml päivässä vaikka korkein on 3ml ja ois voinu paremminkin auttaa jos oisin 3ml ottanu sitä.
Nyt yritän pärjäillä ilman ja tunnostella millainen olo on. 🙂

Mitenkäs teillä kaikilla muuten menee? 🌻🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 28.01.2016 klo 00:47

Täällä taas valvon. Vatvon vanhoja asioita päässä... Tunnen itteni niin huonoksi. Ehkä mä oon vaan huono ihminen, en tiiä.
Inhottava tunne.