Hei ja kiitos vastauksista arka ja sarrukka!
Olisi mukava jos olisi juttutovereita samoista oloista, saisi vertaistukea.
itsellä vaikuttaa myös tää sekamuotoinen ahdistuneisuushäiriö oikeastaan jokapäiväiseen elämään. tosiaan välillä helpompaa ja välillä taas ei. toisinaan on päiviä jolloin ei huomaa muuta kuin oman sairauden ja sitten joskus myös onneksi päiviä jolloin on melko normaaliolo. jos tässä nyt normaaleja oloja voi olla, toi voi tietää mitä ne on, tai muistaa.
minulla myös asiatpyörii paljon päässä, enkä pääse niistä eroon vaikka yritän kaikin keinoin.
maalaan, kuuntelen musiikkia, luen tai valokuvaan ulkona metsissä.
yleensä päivällä vältän viimeiseen asti ajattelemasta mitään, teen kaikkea mahdollista että en ajattelisi. se kostautuu illalla kun pitäisi nukkua, silloin tulee ne kaikki ajatukset ja en saa unta. nukkuminen ei ole helppoa. lääkitys löytyy kyllä ja se auttaa (ainakin vielä).
itseä myös ahdistaa jahermostuttaa usein. epätodellisia oloja myös ja jumittumisia.
itse käyn terapiassa, aloitin taideterapian tammikuussa. kerran viikossa käyn ja terapia on vaikuttanut hyvältä. minulla jää myös ystäviin yhteydenpito usein juuri siksi että ei jaksa. ei vaan jaksa tehdä yleensäkkään mitään.