Hei vaan kaikille! En ole vähään aikaan täällä käynyt, mutta ihanaa huomata että ahdistuneille on oma ketju täällä 🙂 täällä yksi määrittelemätön tapaus, joka edellisen "tipahduksen" jälkeen VIHDOIN aloitti lääkityksen, enkä ymmärrä miksen ole aikaisemmin uskaltanut sitä aloittaa... on ihanaa kun ei tarvitse kokoajan pelätä kaikkea.
Itsellä tämä peikko on ollut mukana monen monta vuotta, diagnoosin sain vasta kun en oikeasti enään pärjännyt pääni kanssa: töissä olin aivan vainoharhainen, itkuinen, en muistanut mitään päivistä enkä saanut oikein mistään ajatuksista/tunteista kiinni. Eikun työterveyteen, josta pääsin psykiatrin kautta psykoterapiaan. 3v siellä auttoi kyllä, mutta valehtelin menemään koska enhän halunnut tuottaa pettymystä... huoh.
Itsetuhoisuus on mulla myös se juttu, ja sen kanssa joutuu ihan oikeasti taistelemaan ettei sitä tee. Miten voikin ihminen niin itseään vihata, että haluaa kokoajan satuttaa. Jos kukaan mun ystävä ajattelisi tai toimisi niin kuin ite toimin, menisin samoin tein väliin ja pitäisin puhuttelun.
Loppuun vielä kyssäri: onko kenelläkään ollut vaikeuksia ns. tuntea tunteita? Silleen että tiedät olevasi surullinen, ilonen, vihanen tms mutta et pysty tuntemaan sitä. Vaan ahdistuksen, ja sekin on vaan sellanen vakio. Joutuu logiikan kautta miettimään, että loukkaantuuko esim jonkun sanoista, tekeekö joku asia iloiseksi vai ei. En tiedä osasinko oikeen selittää 😀 mutta tuntuu siltä että päässä on kokoajan sellainen fiilis, että siellä on myrsky tulossa, jyrinä kuuluu ja salamat näkyy, mutta se ei tule siihen päälle.