Ahdistelevat kämppikset

Ahdistelevat kämppikset

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 06.01.2017 klo 15:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.01.2017 klo 15:53

En tiedä mistä aloittaisin… mutta otsikko kertoo hieman tilanteesta. Nimittäin kämppis elämää. Joku nyt saattaa tunnistaa minut tästä tilanteesta mutta ihan sama…

Asun solussa ja kämppikset tunkevat lappuja pitkin keittiötä. Päivittäin on lappu nimelläni varustettuna. Usein sisältävät siivouksesta. Tai sitten kuinka tyhmä olen muuten ihmisenä. Osa viesteistä on ystävällisiä. Mutta tulee myös sellaisia kuinka minua suoraan haukutaan. Meillä jokaisella asukkaalla on siivous vuoro vuoroviikoin. Siihen siis kuuluu imurointi, vessan pesu, perus moppaus jne. Siivoan siivous vuorollani. Tottakai myös jälkeni. Jos lavuaarissa sattuu olemaan jäljiltäni yksi yksikin lasi ja sen seurassa lautanen saan siitä valitus kirjeen. Usein keittiöön nimellä varustettunani. Myös sama viesti tulee usein kännykkääni. Myönnän joskus saattaa olla haarukka ja veitsikin tiskien seassa mutta en koskaan ole jättänyt viikko kausiksi tiskejä altaaseen.

Sitten kun menen vessaan. Usein koputetaan oveen: olet ollut siellä jo kauan. Jos kyse on 5 minuutista. Myös se että jos sattuu yksikin vesipisara hengailemaan vessan lattialla saan siitä automaattisesti syytteen kuinka olen likainen ihminen.

Tai kun kerran elämässäni valvon 23 asti jolloin meillä alkaa hiljaisuus. Kuinka ollakkaan… menen vessaan hieman ennen 23. Kävin suihkussa siis vain iho pesulla… toinen kämppisistäni huutaa 85db voimakkuudella tullessani pois vessasta kuinka pidän hirveää meteliä. Kuinka hän ja hänen poikaystävänsä sekä toinen kämppisistäni heräsi. Ei siinä mitään jos huomauttaa muutamasta minuutista… mutta se että tullaan kiljumaan kovalla äänellä… oli vielä valot kämpässäkin päällä ja toinen keittiössä kokkaamassa samalla kun vessaan menin… olin ehkä 10’min suihkussa… ”heräsimme kaikki” olen menossa siitä sitten huoneeseeni kun kämppis… änkeää huoneeseeni perässäni vaikka sanoin hänelle: anteeksi menen nukkumaan… huoneessani mietin: mitä juuri tapahtui!?
😐 avasin sähköpostini…

Ja kuinka ollakkaan isännöitsijältä oli sähköposti tullut: sain kuulla että huoneesi on siivoton. Siivoa se tai joudumme harkitsemaan vuokrasopimuksen purkua…😯🗯️ huoneeni on pieni ja jos päiväpeitto on lattialla niin huone näyttää sotkuiselta. Jos tiskejä säilytän huoneessani ovat siellä korkeintaan päivän.
Kumpikaan kämppiksistä ei ole koskaan käynyt huoneessani koska on lukot huoneen ovissa emmekä pääse toistamme avaimilla huoneisiin. Koska haluan olla vapaa-aikana rauhassa niin pidän usein huoneeni ovea kiinni.

Menee viikko viestistä… kämppikset ovat tehneet pilalapun huoneeni oveen RTK nimissä… isännöitsijän nimellä kuvattuna. kuinka huoneen pitää olla siivottuna. Kuinka ”tarkastus on ja päivämäärä” ja päivämäärä oli pyhäpäivänä. Että.. päivä ”tarkastukselle tulee” ja jätän oven taakse tyhjän wc paperi hylsyn. Ja läpinäkyvän teipin. Jotta näen onko huoneessa käyty. Kuinka ollkkaan ei oltu käyty. Pidän sitä ainakin 2vk kunnes. Samaan aikaan kun istun huoneessani tarkasta tulee käymään. Sanoi että häntä ei kiinnosta koska ei ole roskia näköpiirissä. Kiitän ja hän lähtee.

Kämppikset itse usein valvovat myöhään, joskus toinen majoitti poikakaveriaan kuukauden. Toinen pesee pyykkiä yö myöhään. Sitten kuivattelee vaatteitaan pitkin yleistiloja. Välillä viskoo tavaroitani.

Minusta tämä alkaa mennä jo kiusaamisen puolelle. Onko teillä ihmiset kokemuksia kämppisistä? Mitä tekisitte tilanteessani?

P.s älkää ehdottako muuttoa koska elämäntilanteeni takia en voi muuttaa.
Kiitos jos joku viitsii vastata!

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 09.01.2017 klo 22:11

Eikö kukaan osaa auttaa?😯🗯️

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 11.01.2017 klo 10:10

Tilanteesi tuntuu hankalalta ja ahdistavalta!
En ole yhtään varma, että ajatukseni auttavat, mutta tuon ne silti esille 😋
Kämppistesi käytös kuulostaa minusta kiusaamiselta. Jos minä olisin samassa tilanteessa, koettaisin kasvattaa itselleni kovan nahkan ja olla välittämättä mahdollisimman paljon. Lisäksi hankkisin todisteita kämppiksien asiattomasta käytöksestä, pitäisin päiväkirjaa tapahtumista, kuvaisin jokaisen epäasiallisen lapun yms. Valmistautuisin siis todistamaan, muiden asiatonta käytöstä. Lisäksi kertoisin asiasta jollekin luotetulle, sekin kävisi todisteesta, että kaikki ei ole niinkuin näyttää.
Tsemppiä! Jos kämppikset kiusaavat, vika ei ole sinussa vaan heissä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 13.01.2017 klo 15:18

Hei Tähtivaeltaja

Kiitos viestistäsi.
Miten kova nahka synnytetään? 😐 olen yrittänyt olla hiljaa jotta he huomasivat että en "välitä" ja lopettaisivat. Mutta ei tuo että tekivät minusta perättömän väitteen isännöitsijälle tuhlasi vain isännöitsijän aikaa. Olenkin ottanut jokaisesta lapusta kuvan. Mietinkin mitä se mahtaa auttaa että kuvia napsii koska en sitä pysty todistamaan kuka ne laput on kirjoittanut. Olen puhunut psykiatrisella poliklinikalla asiasta. Sanoivat vain että vaatii kärsivällisyyttä. Isännöitsijälle en uskalla enään viestiä laittaa koska tuskin minua otetaan tosissaan... koska musta joskus tehty valitus... 😯🗯️

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 14.01.2017 klo 07:14

Hyvä kysymys! Paksu nahka on kai joillain ihmisillä ihan luonnostaan, muuten se parkkiintuu vasta iän myötä ja useiden epämiellyttävien tapahtumien kautta. Yli viiskymppisenä on kovempi nahka kuin alle kakskymppisenä, keskimäärin, kai 😉

Luuletko, että joku ulkopuolinen voisi puuttua tilanteeseenne, tehdä ikäänkuin intervention? En osaa ajatella, mitä kiusaajille pitäsii käydä, että muuttaisivat kurssiaan. Kiusaaminen joukolla on raukkamaista ääliöiden touhua ☹️

Toivon kuitenkin, että pidät pääsi ylhäällä ja lietsot itseesi taisteluhenkeä, etkä ala kyyhöttää peloissasi nurkissa! Jonkinlainen vi*tus auttaa ainkin minua kestämään vääryyksiä.

Tsemppiä! Mikään tilanne ei kestä ikuisuutta, tulet ulos vahvempana kuin ennen.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 15.01.2017 klo 22:02

Kiitos Tähtivaeltaja!

Tuli kyynel silmäkulmaan kun kukaan koskaan ei ole sanonut noin minulle. Tuntuu että useimmat ihmiset vain tuomitsevat. Sen siitä saa kun ei ole 16 vuoteen ollut kavereita...

Olen sen verran ujo että en kehtaa mennä päin naamaa huutamaan. Pakko tässä on miettiä jotain sellaisia lauseita että heille loksahtaa luu kurkkuun.

En haluaisi mitään ulkopuolisia tähän tilanteeseen vielä lisätä. Polilla olen puhunut hoitajalleni asiasta.
Vai mitä tarkoitat tuolla että joku voisi tarkastaa tilanteen?

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 16.01.2017 klo 04:16

Olet tosiaan kiusattu. En tiedä mikä saa toiset kiusaamaan kun itsekin olen aina ollut sillä kiusatulla puolella. Jokin kai ärsyttää, olet liian kiltti tai jotain heidän mielestään. Kunhan muistat että sinussa ei ole mitään vikaa ja jos toiset on kusipäitä niin minkäs sille mahtaa. Yritä olla välittämättä vaikka vaikeaa se on ja tuo monta kertaa pahan mielen. Itse vain sulkeuduin joka ei ehkä ole paras asia ja hyvä jos joku keksisi paremman tavan. Tiedät ainakin että kohtalotovereita on.

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 16.01.2017 klo 08:46

Interventiolla tarkoitin jotain sellaista, että joku ulkopuolinen auktoriteettia omaava ihminen kyselisi, mitä on tapahtunut ym. Sellainen, joka olisi kiinnostunut tosiasioista, eikä automaattisesti uskoisi kämppisten tarinoita. Tällaiseksi ulkopuoliseksi sopisi vaikkapa kummitäti, joka sattuu olemaan poliisi ja tulisi tutustumaan tilanteeseen virkapuvussa 😉 ... tiedän, harvalla semmoista kummitätiä on. Pää punaisena huutaminen ja riitely ei välttämättä tuota mitään hyvää, pahentaa vain tilannetta. Eikä meistä kaikista ole huutamaan ja riitelemään, ei minustakaan olisi.

Tiedätkö mitä Birdbell: uskon, että et ole ensimmäinen joita kiusaajasi kiusaavat. Uskon, että kiusasivat jo koulussa jotakuta ja kiusaavat seuraavaksi työpaikallaan. On huonoa onnea ja sattuma, että jouduit heidän kanssaan tekemisiin.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 18.01.2017 klo 01:21

Ei minustakaan olisi huutamaan. Kauhea tilanne sinulla ☹️ Miten se asunto on vuokrattu ja kämppikset valittu? Mietin siis, kun en yhtään näistä mitään tiedä. Onko vuokraus mennyt jonkin oppilaitoksen kautta, vai miten olette vuokranneet asunnon yhteiseksi. Olisiko siis sieltä suunnalta saatavissa apua? Se, että sinusta on tehty valitus ja se on aiheettomaksi todettu, ei madalla sinun statustasi vuokranantajaan nähden.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 18.01.2017 klo 01:25

Tähtivaeltaja jo hyvin neuvoi: pidä kirjaa ja ota kuvia. Vielä kun saisit siihen väliin jonkun. Oppilaitoksen, jonkun! Pkl:ta pitäisi heidän myös tukea sinua tässä asiassa. Etsiä yhdessä vaihtoehtoja. Paljon tsemppiä!