Ahdistelevat kämppikset
En tiedä mistä aloittaisin… mutta otsikko kertoo hieman tilanteesta. Nimittäin kämppis elämää. Joku nyt saattaa tunnistaa minut tästä tilanteesta mutta ihan sama…
Asun solussa ja kämppikset tunkevat lappuja pitkin keittiötä. Päivittäin on lappu nimelläni varustettuna. Usein sisältävät siivouksesta. Tai sitten kuinka tyhmä olen muuten ihmisenä. Osa viesteistä on ystävällisiä. Mutta tulee myös sellaisia kuinka minua suoraan haukutaan. Meillä jokaisella asukkaalla on siivous vuoro vuoroviikoin. Siihen siis kuuluu imurointi, vessan pesu, perus moppaus jne. Siivoan siivous vuorollani. Tottakai myös jälkeni. Jos lavuaarissa sattuu olemaan jäljiltäni yksi yksikin lasi ja sen seurassa lautanen saan siitä valitus kirjeen. Usein keittiöön nimellä varustettunani. Myös sama viesti tulee usein kännykkääni. Myönnän joskus saattaa olla haarukka ja veitsikin tiskien seassa mutta en koskaan ole jättänyt viikko kausiksi tiskejä altaaseen.
Sitten kun menen vessaan. Usein koputetaan oveen: olet ollut siellä jo kauan. Jos kyse on 5 minuutista. Myös se että jos sattuu yksikin vesipisara hengailemaan vessan lattialla saan siitä automaattisesti syytteen kuinka olen likainen ihminen.
Tai kun kerran elämässäni valvon 23 asti jolloin meillä alkaa hiljaisuus. Kuinka ollakkaan… menen vessaan hieman ennen 23. Kävin suihkussa siis vain iho pesulla… toinen kämppisistäni huutaa 85db voimakkuudella tullessani pois vessasta kuinka pidän hirveää meteliä. Kuinka hän ja hänen poikaystävänsä sekä toinen kämppisistäni heräsi. Ei siinä mitään jos huomauttaa muutamasta minuutista… mutta se että tullaan kiljumaan kovalla äänellä… oli vielä valot kämpässäkin päällä ja toinen keittiössä kokkaamassa samalla kun vessaan menin… olin ehkä 10’min suihkussa… ”heräsimme kaikki” olen menossa siitä sitten huoneeseeni kun kämppis… änkeää huoneeseeni perässäni vaikka sanoin hänelle: anteeksi menen nukkumaan… huoneessani mietin: mitä juuri tapahtui!?
😐 avasin sähköpostini…
Ja kuinka ollakkaan isännöitsijältä oli sähköposti tullut: sain kuulla että huoneesi on siivoton. Siivoa se tai joudumme harkitsemaan vuokrasopimuksen purkua…😯🗯️ huoneeni on pieni ja jos päiväpeitto on lattialla niin huone näyttää sotkuiselta. Jos tiskejä säilytän huoneessani ovat siellä korkeintaan päivän.
Kumpikaan kämppiksistä ei ole koskaan käynyt huoneessani koska on lukot huoneen ovissa emmekä pääse toistamme avaimilla huoneisiin. Koska haluan olla vapaa-aikana rauhassa niin pidän usein huoneeni ovea kiinni.
Menee viikko viestistä… kämppikset ovat tehneet pilalapun huoneeni oveen RTK nimissä… isännöitsijän nimellä kuvattuna. kuinka huoneen pitää olla siivottuna. Kuinka ”tarkastus on ja päivämäärä” ja päivämäärä oli pyhäpäivänä. Että.. päivä ”tarkastukselle tulee” ja jätän oven taakse tyhjän wc paperi hylsyn. Ja läpinäkyvän teipin. Jotta näen onko huoneessa käyty. Kuinka ollkkaan ei oltu käyty. Pidän sitä ainakin 2vk kunnes. Samaan aikaan kun istun huoneessani tarkasta tulee käymään. Sanoi että häntä ei kiinnosta koska ei ole roskia näköpiirissä. Kiitän ja hän lähtee.
Kämppikset itse usein valvovat myöhään, joskus toinen majoitti poikakaveriaan kuukauden. Toinen pesee pyykkiä yö myöhään. Sitten kuivattelee vaatteitaan pitkin yleistiloja. Välillä viskoo tavaroitani.
Minusta tämä alkaa mennä jo kiusaamisen puolelle. Onko teillä ihmiset kokemuksia kämppisistä? Mitä tekisitte tilanteessani?
P.s älkää ehdottako muuttoa koska elämäntilanteeni takia en voi muuttaa.
Kiitos jos joku viitsii vastata!