Olen sairastanut masennuksen jo kaksi kertaa aikaisemmin ja nyt on kolmas kerta menossa. Tai en itse asiassa oikein tiedä onko masennus ihan oikea diagnoosi. Ahdistun helposti, jännitän ja hermostun asioista etukäteen. En ole aikaisemmin ollut mikään jännittäjätyyppi ja siksi nyt ihmettelen mistä tämä johtuu. Välillä on vaikea lähteä kotoa mihinkään suunnittelematta asioita ensin. Ahdistun ja hermostun välillä pienistäkin asioista. Sydän lyö eikä olo rauhotu ilman lääkettä. Lääkärin mielestä ”olen vain masentunut ja se nyt vain oireilee tällä tavoin”. Olen vähän eri mieltä. Voisiko minulle olla kehittymässä paniikkihäiriö, mene ja tiedä. Lääkärini on niin masennuskeskeinen, että tuntuu olevan kuuro kaikelle muulle oireilulle.
Yksinäisyys pahentaa oloani. Ei ole kenelle puhua ja purkautua. Aloitan pian terapian, mutta kaipaisin lisäksi turvallista ystävää elämääni. Tulevaisuus pelottaa, sairasloma vaan jatkuu eikä töihin paluusta ole tietoakaan. Liian monta vuotta ja liian monta kertaa olen mielenterveysasioista kärsinyt enkä enää jaksaisi olla sinnikäs. Hyviäkin hetkiä on, mutta takapakkeja tulee liian usein.