ADD ja ADHD oireiset

ADD ja ADHD oireiset

Käyttäjä Taati aloittanut aikaan 06.07.2017 klo 20:55 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Taati kirjoittanut 06.07.2017 klo 20:55

Näitä keskusteluja on täällä varmaan vaikka pilvin ja pimein..mutta varmaan arvaattekin, että en niitä jaksa jostain kumman syystä alkaa kaivamaan.

Ajattelin alkaa uuden otsikon alle kirjoittamaan, kun ois kiva kirjoitella tyyppien kanssa, joilla mahdollisesti add tai adhd ynnä liitännäisiä..itselläni ei mitään todettua, kaks kertaa lääkäriltä pois käännytettynä, katotaa jos syksy toisi uusia tuulia.

Itse kyllä tykkään innostumisesta asioihin ja luovista ideoista mitä kumpuaa mistä vain. Samoin huumorista pidän ja siitä että osaa nauraa itelle. Toisaalta sitten..no..eniten kai niitä ongelmia aiheuttaa (siis itse käytöksellään) parisuhteessa. Sitä kun alottaa projekteja ja keksii uusia ja moni jää kesken, ni antaa itsestään aika laiskan ja saamattoman kuvan. Huumorikin menee valitettavasti meillä yli, itselläni ei ole melkein mitään aihetta mistä sitä ei voisi heittää läppää ja niin usein pitää vaan pitää turpa kiinni, ettei töksäytä jotain niin ”helkkarin hauskaa”. Ja jo näissä onkin riittäväst sitä jotain mistä ainakin sisäisesti hieman hermostuu kun toinen huomauttaa.. Entäs muut asiat. Kritiikin vastaanottaminen ei oo iisii, eikä minkään asiallisen huomautuksenkaan. Eikä ainakaan minkään sen, minkä toinen sanoo et oon tehnyt tietoisesti vaikka ite ajattelen etten sille mitään oo voinu. Mitä tälle hermostumiselle voi hitto tehdä?

Mielenterveystalon sivuilta on tullu luettua kaikkea ja kaikki kolahtaa niin hyvin. Aggressio check, epävakaus check..ja kaikki add piirteet täsmää nii hiton hyvin. Mut ei hitto että on työlästä päivästä toiseen yrittää tsempata ittee ja alottaa uusia juttuja joilla vois oireiden kanssa paremmin elää. ja sitte ku luet jonkun helppijutun, ni johan sen hetkessä unohtaa ja seuraavalla kerralla sama juttu onkin ihan uus juttu.

miten teillä muilla kommunikointi parisuhteessa sujuu? mä ite siis hermostun asioista helposti, otan toisen sanomiset negatiivisina, ahdistun niin etten pysty puhumaan, sit vetäydyn, pakenen, välttelen..eipä siinä asiat oikeen selkene.

no, oottelen joskos ois yleistä löpinää haasteista tai sit niist huikeen hauskoista jutuista mitä koette että oireista on seurannu.