Abilifysta kokemuksia.
Juu, eli kyseessä on aika uusi lääke Abilify. Vaikuttava aine siinä on aripipratsoli ja se on tarkoitettu lähinnä skitsofrenian hoitoon sekä manian uusiutumisen ehkäisyyn.
Itse olen syönyt Abilifya nyt viitisen päivää 7,5mg:n annostuksella – ja myönnän, että tämä on aivan KAMALAA! Ensimmäinen lääke, joka aiheuttanut minulle näin selviä sivuvaikutuksia. Ja kerralla vielä näin paljon.
Tohtori.fi:n lääkeopas sanoo seuraavaa:
Yleisimpiä haittavaikutuksia ovat hallitsemattomat nykivät tai nytkähtelevät liikkeet, päänsärky, väsymys, pahoinvointi, oksentelu, epämiellyttävä tunne vatsassa, ummetus, lisääntynyt syljeneritys, huimaus, unihäiriöt, levottomuus, ahdistuneisuus, uneliaisuus, vapina ja näön hämärtyminen.
Itselläni noista löytyy kaikki muut paitsi hallitsemattomat liikkeet, ummetus, vapina ja näön hämärtyminen.
Odottelen tässä kauhulla, että miten käy kun perjantaina pitäisi nostaa annosta 15mg:aan viikon syömisen jälkeen. Toivottavasti sivuvaikutukset eivät tästä enää pahene tai tuntuu että sekoan.
Tästä kyllä on paljon hyviä kokemuksia ja silläpä minäkin yritän kestää nämä oireet, jos ne vaikka sitten kahden viikon jälkeen loppuisivat ja lääke lähtisi auttamaan.
Onko kenelläkään muulla kokemuksia, hyviä tai huonoja? Tai yleensäkin asiaa kyseisestä lääkkeestä.