20v mies, itsetunto täysin pohjamudissa
Olen 20v nuori mies, asioiden pitäisi olla aivan kunnossa ja olen fyysisesti ihan normaalissa kunnossa. Mutta ei se niin ole.. Olin koulukiusattu ja tein monia virheitä itsekin, ja itsetuntoni laski aivan pohjiin ehkä loppuelämäksi.
En luota oikein keneenkään ja ahdistun monesti (yleensä..) jopa parhaan kaverin seurassa. Uusia ystäviä en voi saada, koska ajattelen vainoharhaisesti että ”hänkin kuitenkin ajattelee minusta P*skaa”. Parisuhteeni kaatuvat aina koska päätän että toinen osapuoli vihaa minua, eli käyttäydyn tökerösti.
En oikein pysty katsomaan ketään silmiin koska en tykkää siitä että minua katsotaan. Jos joku nauraa, ajattelen että hän nauraa minulle. Jos minua kehutaan, en usko kehua. Itsetuntoni on siis sairaalloisen alhaalla ja se vaikuttaa hirveästi ihmissuhteisiini.
Olen saanut vihdoinkin aikaiseksi varattua lääkäriajan tästä ongelmasta mutta en oikein usko silti parempaan. Tätä on kestänyt koko teini-ikä tähän aikuisuuteen asti.
Toivon että löytäisin täältä foorumilta ihmisiä joilla on samanlaisia ongelmia ja he voisivat puhua niistä tähän keskusteluun. Yksityisviestejä täällä ei ilmeisesti ole, mutta minulle kelpaisi siis tosiaan myös juttuseura eli tavallaan terapia. 😯🗯️