Kotimaan adoptio

Kotimaan adoptio

Käyttäjä AP-Srira aloittanut aikaan 18.03.2020 klo 09:46 kohteessa Adoptiovanhemmat
Käyttäjä AP-Srira (Vapaaehtoinen) (Adoptioperheet ry) kirjoittanut 18.03.2020 klo 09:46

Täällä voit keskustella muiden adoptiovanhempien kanssa kotimaan adoptioon liittyen. Kaikki keskustelufoorumit ovat esimoderoituja, joten kommenttien julkaisussa voi olla pientä viivettä.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: edit
Käyttäjä Adoptioaiti MaLi kirjoittanut 09.04.2020 klo 15:22

Kirjauduin juuri tänne tukinettiin. En tunne käytäntöjä, miten tämä toimii? Onko tämä keskustelutyyppinen ns. vertaistuki useamman keskustelijan kesken vai jotain muuta? Tänään olen itkenyt aikuisen adoptiotyttäreni ja hänen veljensä puolesta. Biosuvusta tunnemme vain yhden henkilön, eli bioäidin siskon. Hyvin menestyvä ja korkeastikoulutettu. Olen itse hänen kanssa ystävystynyt vuosien aikana mutta eilen en ymmärtänyt häntä ollenkaan, hän suuttui minulle niin pahasti, jotta laittoi välit poikki. Tyttärelläni ja hänen veljellään on ollut monia vaikeuksia nuoruusiästä lähtien. Alkoholia ja muita päihteitä. Olen kertonut eniten tälle biotädille tyttäreni asioista melko avoimesti ja tyttäreni sai myös tutustua myös nuoruudessa bio iso-äitiinsä. Bioisoäiti kuitenkin kuoli äkisti jo lähes 20 v sitten.  Nyt eilen viestittelin tämän ns. ystäväni eli biotädin kanssa ja kerroin tästä adoptiotyttäreni veljestä jotta hän on kirjoittanut kirjan. Tämä täti suuttui minulle ja sanoi ettei halua kuulla yhtään mitään hänestä! Viesteissä mainittiin myös isoäiti ja täti kielsi tyttäreni ja hänen veljensä käyttämästä äidistään sanaa isoäiti tai mummi, sillä hän ei kuulemma ole sitä heille. Suutuin valtavasti. Minusta adoptiolapsilla on samat oikeudet biosukulaisiinsa kuin muillakin lapsilla?  Olen ihan "pihalla" tänään asian vuoksi. Tajusikohan kukaan mitä tarkoitan??

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: poistin jotain josta voi tunnistaa