teemaryhmä + chatti hyväksikäytetyille/raiskatuille

teemaryhmä + chatti hyväksikäytetyille/raiskatuille

Käyttäjä evakko aloittanut aikaan 28.02.2008 klo 14:18 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä evakko kirjoittanut 28.02.2008 klo 14:18

saisiko tänne teemaryhmää (vai miksi sitä nyt sanotaan) ryhmää kuitenkin hyväksikäytetyille ja raiskatuille??

chattikin olisi hyvä alku aiheelle.

Käyttäjä Tuulia* kirjoittanut 29.02.2008 klo 23:23

Tuo ajatus kuulostaisi minustakin hyvälle, koska olisi hyvä löytää vertaistukea.
Tuosta aiheesta on kovin vaikea puhua yleisessä keskustelussa, eikä sellainen ihminen joka ei ole itse kokenut noita tai jompaa kumpaa noista, niin ei sellainen ihminen ymmärrä mitä se saa aikaan ihmisessä.

Käyttäjä vohveli kirjoittanut 02.03.2008 klo 17:51

Minäkin olisin kiinnostunut moisesta ryhmästä, vaikka aihe onkin hyvin arka. Olen paljon seurannut keskusteluja; itse vielä osallistumatta juurikaan.

Käyttäjä riikka00 kirjoittanut 01.04.2008 klo 14:31

etsin itsekkin juuri että onko täällä aihetta vielä raiskauksesta ehdoteltu, olisin kanssa kiinnostunut olen asian kanssa pahasti hukassa ja en löytänyt tukinainen sivuilta että olisi mahdollisuutta puhua asiasta muuten kuin henk,kohtaisesti. 😑❓

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 01.04.2008 klo 14:37

Huomenna klo 13-15 pidettävän liveryhmän aiheena on seksuaalinen hyväksikäyttö. Ryhmään mahtuu kerralla 12 osallistujaa + tukihenkilöt.

Raiskaus voisi olla vielä erikseen ihan omanakin teemanaan myöhemmin tänä vuonna.

Käyttäjä gisell kirjoittanut 22.04.2008 klo 10:41

Kata_K kirjoitti 1.4.2008 14:37

Huomenna klo 13-15 pidettävän liveryhmän aiheena on seksuaalinen hyväksikäyttö. Ryhmään mahtuu kerralla 12 osallistujaa + tukihenkilöt.

Raiskaus voisi olla vielä erikseen ihan omanakin teemanaan myöhemmin tänä vuonna.

miten ja milloin tuo tukiryhmä on ja miten siis siihen pääsisi mukaan?
olen itse ollut 7vuotias kun oma veljeni hyväksikäytti minua ja en osaa kasvotusten asiasta oikein puhua, tämä tuntuu niin ihmeeltä että sain tälläisen tilaisuuden yhdistää intohimoni(kirjoituksen) ja puhua pahan oloni oikealle ihmiselle pois....

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 22.04.2008 klo 12:00

Hei Gisell,

Seksuaalinen hyväksikäyttö oli liveryhmän teemana jo 2.4. Kuten aikaisemmin sanoin, niin raiskauksesta voisi olla oma liveryhmä myöhemmin tänä vuonna. Toki seksuaalinen hyväksikäyttö on sellainen aihe mihin varmaan palaamme vielä myöhemminkin uudestaan.

Liveryhmien aiheet on lyöty lukkoon 28.5. asti. Sen jälkeen tulevat teemat on vielä päättämättä. Tulevat aiheet on luettavissa avoimista ryhmistä kohdasta Liveryhmäkeskustelut/Liveryhmän teemat alkuvuosi 2008. Toukokuun aikana päätetään teemat kesäkuusta eteenpäin.

Liveryhmä on joka keskiviikko klo 13-15. Joka toinen viikko käsittellään ennalta sovittua teemaa ja joka toinen viikko aihe on vapaa. Mukaan mahtuu 12 nopeinta. Keskustelua vetää aina kaksi tukihenkilöä.

Käyttäjä evakko kirjoittanut 22.04.2008 klo 14:31

järjestäisittekö sen teemaryhmän aiheesta tänne ??😟

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 22.04.2008 klo 17:35

Hei Evakko,

Asia on työn alla. Malttia! 🙂🌻

Käyttäjä evakko kirjoittanut 23.04.2008 klo 01:22

🤔 😳 Kata - hienoa, kiitos ja anteeksi 😳 ☹️

Käyttäjä evakko kirjoittanut 25.04.2008 klo 15:37

😟 seurattuani sivustoa olen huomannut että täällä on (niin ikävää kuin se onkin😞) riittävästi ihmisiä varmasti siihen että tästä aiheesta teemaryhmä olisi hyvinkin tarpeellinen. 🤔

Käyttäjä gisell kirjoittanut 29.04.2008 klo 17:55

ehdottomasti on tarpeen tuo teema/chat ryhmä miten ja missä tuollaista asiaa purkaa?? se on vaikeaa kun ei tiedä miten voi toimia kun on jo aikaa tapahtuneesta, voiko asialle enää edes tehdä mitään entä miten se vaikuttaisia sivullisiin tätä minä kysyn.. kuten olen kirjoittanut:
olin 7 kun veljeni seksuaalisesti hyväksikäytti minua, en ole asiasta puhunut kenellekään.
veljenivaimo kuoli kun olin 16v ja jätti kaksi alle 3v lasta periaatteessa minun vastuulle (veli ei huolinut) 😠 😟
voiko noin vanhalle asialle enää mitään konkreettista tehdä ja aina mielessäni: entä lapset? miten tällaisen tapahtuman esille tuominen vaikuttaa heihin?

Käyttäjä Fugace kirjoittanut 05.05.2008 klo 18:36

Minunkin mielestäni tällainen ryhmä olisi todella hyvä idea.
Toivottavasti toteutuu. 🙂

Käyttäjä Moiraine kirjoittanut 07.05.2008 klo 18:32

Hei!

Onko tukiryhmä narsistien uhreista ja henkisesta/fyysisesta väkivallasta kotona? olisko mahdollinen sellaiseen osallistua?

Kiitos!

Käyttäjä evakko kirjoittanut 14.05.2008 klo 11:49

Mitähän suuren joukon toiveelle tämän aiheen teemaryhmästä kuuluu ?🙂🌻

Käyttäjä Anja kirjoittanut 10.06.2008 klo 12:54

Minäkin kannatan hyväksikäytetyille/raiskatuille ryhmää ja chattia.