maanvaiva kirjoitti 27.11.2007 12:47
Onko kellään sellaista sos, tilanteiden pelkoa, että inhottaa mennä kauppaan tai kampaajalle, jos siellä on tuttu ihminen. Että tuttu kassa tai tuttu kamjaaja pelottaa enempi kuin aivan vieras ja outo. Kun aattelen koko ajan, että nyt se kysyy mitä sulle kuuluu, eikä tiedä vastausta. Tuntematon ei yleensä mitään kysy tai sano ja sille voi hyvinkin sanoa, että mitä se sulle kuuluu mitä mulle kuuluu mutta tutulle ei voi niin sanoa.
Minua inhottaa kans jossain määrin mennä kampaajalle, jos se alkaa jo muistaa minut. Yleensä vaihtelenkin kampaajaa välillä, ettei kukaan kampaaja tule liian tutuksi. En halua tulla kampaajien kanssa mitenkään tutuksi ja avautua niille kuulumisistani. Yleensä muutenkin haluaisin vain olla hiljaa kampaamossa, mutta yleensä ne kampaajat ovat niin tuttavallisia että alkavat kysellä esim. oletko jo työelämässä vai opiskeletko ja sitten kysyvät mitä alaa opiskelen jne. En kehtaa sanoa, että mitä se sulle kuuluu. Toivon vain, että ne huomaisivat vähäsanaisista vastauksista, että en välittäisi puhua. Monesti sitten tulee jotenkin syyllinenkin olo siitä, että ei ala rupattelemaan kampaajan kanssa. Mietin,että pitääkö ne mua tylsänä asiakkaana. Se on tietysti höpsöä, silllä minähän se maksava asiakas olen ja saan olla hiljaa jos haluan. Ahdisti viimekerralla, kun kampaaja alkoi kysellä että etkös sinä ole aiemminkin meillä käynyt ja mitäs sinulle kuuluu... Hyvää kai ne vaan tarkottaa, mutta en vaan tykkää semmosesta.