Olen 33-vuotias nainen. Kahden ihanan lapsen äiti. Ollut parisuhteessa 10 vuotta, kunnes viikko sitten mies tiputti pommin: oli lomallaan ihastunut norjalaiseen naiseen ja halusi erota. Olemme selvinneet lukuisista vaikeuksista, mutta tämä taitaa olla lopullista. Mies sanoo ymmärtävänsä, ettei varmaankaan tule tämän toisen tämän naisen kanssa saamaan aikaiseksi mitään vakavaa suhdetta, mutta hän haluaa erota voidakseen paremmin miettiä mitä elämältään haluaa. Olemme miehen kanssa löytäneet hyvän puheyhteyden, puhuneet näiden päivien aikana varmaan enemmän kuin kymmeneen vuoteen. Olleet lähekkäin.
Olen täysin hajalla. Muisti ei toimi, itkettää koko ajan. Miehen tunteet eivät vaikuta kovinkaan hankalilta, mutta hänellä toisaalta on myös se kaukoihastus, joka sekottaa pakkaa ja kohottaa varmaan myös mielialaa. Mä olen alkanut tajuta, etten tunne mun miestä. Se mies, jota olen rakastanut, ei olisi tehnyt mulle näin. Minä en ole koskaan pettänyt ketään, se on lupaus jonka olen tehnyt itselleni. Meillä on vaiherikas historia. Useaan otteeseen olen ajatellut, että minun olisi helpompi ilman häntä. Ollaan kuitenkin sitkeästi pysytty yhdessä, ja aina on huonojen kausien jälkeen tullut taas aurinko esille.
Mies on yrittäjä. Perustimme perheyrityksen, jossa minäkin olen töissä (en osakkaana) Joudun siis puimaan eroani näkemällä häntä päivittäin.
Kun mietin asiaa järjellä, saan tunteet hetkeksi syrjään. Mies ei ole ollut tukenani. On tehnyt ennenkin asioita, jotka ovat satuttaneet. Jättänyt kodin kokonaan minun vastuulle. Alkoholia juotuaan on käyttäytynyt pari kertaa niin aggressiivisesti minua kohtaan, että olen alkanut pelkäämään joka kerta, kun hän juo. Valittaa minulle siitä, etten osaa pitää kotia järjestyksessä, mutta ei itse auta koskaan siivoamisessa. Ei ole pitänyt isyyslomaa, ja pisti äitinsä hakemaan minut synnäriltä kotiin kun kuopus syntyi. Kotona eteisessä odotti sama roskapussi kuin synnärille lähdettäessä. Usein minusta tuntuu, ettei hän osaa lainkaan asettua toisten asemaan.
Tänään menen katsomaan vuokra-asuntoa, ja huomenna voin kirjoittaa vuokrasopimuksen. Minua pelottaa. Miten tämmöisestä selvitään? Mitä kaikkea minun kuuluu tehdä kun muutan pois ja lasten huoltajuus jakautuu?
😭😭
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.