Olen elämäni toista kertaa eronneena. Ensimmäinen suhde oli pitkä, toinen lyhyempi. Ensimmäisesta suhteesta erottuani tunsin suurta helpotusta, mutta masennuin silti. Aika eron jälkeen oli pitkään tuskaisaa. Paljon asioita läpielettävänä, kun oli yhteiset lapsetkin.
Toisen suhteen jälkeen on ollut tietyllä tavalla helpompaa, mutta kuitenkin vaikeampaa, koska ero oli järkiratkaisu, eli vain suuri rakkaus tähän mieheen jäi jäljelle. Nyt tuntuu kuitenkin, että minulla on paremmin välineitä sen yksinäisyyden täyttämiseen, kuin ensimmäisen eron jälkeen. Jollain tavalla sitä on kuitenkin kasvanutkin.
Kuitenkin, viikot matelevat. Välillä tuntee fyysistä pahoinvointia ikävän vuoksi. Ja kuitenkaan ei voi olla missään yhteydessä tuohon entiseen miesystävääni. Eilenillalla tunsin voimakkaasti olevani ajatusteni kanssa hänen lähellään. Miltei pystyi häntä koskettamaan. En pysty poistamaan hänen kuviaan koneeltani, en oikein mitään sellaista pysty tekemään. Olen vielä ihan kiinni entisessä. Muiden miesten ohi kuljen silmät kiinni ja kotona itken.
Toisena päivänä luulen jo selvinneeni paremmin, mutta sitten se kipu ja ikävä taas iskee. Tarvitsen vain sitä, että joku sanoo, että tästä voi vielä päästä kuiville.
Olisiko paras lääke kuitenkin uusi suhde? Mutta nythän sitä ei voi ajatellakaan. Usko on muutenkin koetuksella. Jokin olkapäällä koputtelee, ettei minua kukaan halua, ei kukaan halua minun kanssani tätä arkea jakaa. Olen täysin päättänyt olla haksahtamatta sellaisiin suhteisiin, joissa toinen haluaa vain seksiä. Olen sanonut itselleni,että minä ansaitsen parempaa, enkä sellaista ”kunhan edes jotain on”- tyyliin. Olen päättänyt talsia tätä tietä kuivaa ja karua ja elää vain tätä omaa arkea.
Jos joku haluaa minun kanssani olla, hän saa sitten tehdä töitä sen eteen, että varmasti tulee esille se, että haluaa.
En kuitenkaan jaksa edes ajatella suhdetta ja kuitenkin tunnen valtavaa yksinäisyyttä tämän kaiken keskellä. Olin viimeisessä suhteessakin todella yksin, että oikeastaan on helpompi olla näin, kun ei ole keneltä mitään odottaa. Silti yksinäisyys miltei toisinaan ”tappaa.”
Toivon niin, että päivät helpottuisivat ja tulisi iloa mielelle. Olen kuitenkin tyytyväinen itseeni, etten jäänyt joiltakin ratkaiseviltä osin toimimattomaan suhteeseen.