Yksikin lyönti on liikaa, sanotaan
Miten minusta tuli se joka suojelee väkivaltaista miestään? Miksi kannan ruhjeet hiljaa? Kuinka en vuosienkaan kierteen jälkeen tajua että tilanne ei ole muuttunut?
Voiko väkivaltainen mies koskaan lopettaa? Auttaako edes alkoholistin raitistuminen?
Pääsin melkein hengestäni viikko sitten. Mies suoraan sanoi, että tappaa minut. Aikamoisilla mustelmilla ja rikotulla sielulla selvisin kuitenkin. 😞
Tämän suhteen kirous on päihteet. Niitä seuraa riidat, valehtelu ja henkinen sekä fyysinen väkivalta. Huolehdin yksin meistä molemmista, tai no lähinnä miehestä ja peitän omat tarpeeni ja tuskani keinotekoisen hymyn alle.
Kaksi viikkoa sitten jouduin pakenemaan ystävän luokse yöllä. Viime viikonloppuna en ehtinyt. Työt tuntuu niin raskaalta nyt kun joudun parhaani mukaan peittelemään kipukohtia ja leikkimään reipasta.
Jokainen sanoo että minun pitäisi lähteä. Se lause ei auta yhtään! Rakastan niin järjettömästi että olen jäänyt tähän järjettömään suhteeseen. Pelkään menettää hänet. Tiedän että minun olisi monella tapaa helpompi elää, mikäli emme olisi yhdessä. Mutta tiedän myös että tulisin tuntemaan suunnatonta surua.
En halua vajota tässä masennuksessani vielä syvemmälle, seuraava etappi olisi luultavasti laitoshoito. Lääkityksiäni muutettiin juuri, koska psykiatrin diagnoosin mukaan olen jo erittäin vakavassa masennuksessa. Miten kestäisin kaiken surun ja tuskan yksinjäämisestä ja erosta, kun pelkästään päivästä toiseen eläminen on näin raskasta.
Toivon ja toivon ja toivon että mies raitistuisi. Että se pelastaisi kaiken. Vaikka tiedän että nämä ongelmat tuskin häviävät kokonaan. Valehtelen itselleni, uskottelen että kaikki muuttuu.
Haluaisin takaisin sen miehen johon rakastuin. Silloin kun kaikki oli vielä hyvin. Mutta kuinka paljon olen valmis uhraamaan. Viekö tämä minun henkeni?