Ydinpommi päin naamaa
Minulla oli aivan unelma mies, huomaavainen, hellä, huolehtivainen, hassu ja hauska ja kaikki aina ihastelivat kuinka kiltti puoliso sulla on ja niin kehuin minäkin aina.
Kolme viikkoa sitten paljastui, että tällä aivan ihanalla aviomiehelläni oli toinen nainen, olivat olleet n 3kk yhdessä ja viime kuussa mieheni sitten päätti, että minä saankin sitten lähteä. Tätä oli edeltänyt useat prostituoitujen käytöt ja yhdenillan suhteet vuosien ajan, joista olin ollut täysin tietämätön. Olin luottanut häneen 200% ja risat joten oli todellinen ydinpommi päin pläsiä tämä homma.
Uusi nainen oli kuulemma jotain aivan huikeaa, ikinä ennen ei mieheni ollut tuntenut sellaisia tunteita ja kaikki loksahti täydellisesti paikalleen. (Myöhemmin psykiatrin haastattelussa kyllä selvisi, että rankan koulukiusauksen seurauksena mieheni emotionaalinen puoli oli jäänyt kehittymättä ja terapia olisi erittäin tärkeä, mutta mies ei halua, hänellä on kaikki kuulemma ihan kivasti).
Minun kanssani hän kertoi olleensa ihan oikeasti onnellinen ja tullut tunteneeksi itsensä rakastetuksi ja huomioiduksi, mutta nyt minulta puuttui se ”kuuluisa kemia”, jonka hän oli tuon toisen naisen kanssa kokenut. ja kun mieheni on jostain nyt kehittänyt myös ajatuksen, että kerran tässä vaan eletään ja elämä on liian lyhyt, että nyt pitää ottaa kaikki irti ja kokee kaiken mitä kerkee (ilmeisesti ihan tässä parin vuoden sisään) Mieheni on vasta 37v. että en nyt kyllä uskoisi hänen kupsahtavan 40+ ikäsenä, mut joku sellanen pelko on nyt tullut, että hän ei oo kokenut vielä kaikkee ja sitten vituttaa, kun kuolinvuoteella kelaa mitä kaikkea olis vielä voinut kokeilla.
Pieni ongelma unelmien naisella on vaan nyt sellainen, että ko. nainen on naimisissa, 6 vakituista seksipartneria ja aviomies ja 3 vammaista lasta ja 1 terve. Mutta kovasti nyt mieheni haluaa rakentaa heille salaista lemmenpesä samalle paikkakunnalle. Olivat miettineet, että 2-3 vuotta kun lapset kasvaa 10-18v nyt niin, se nainen ottaa avioeron ja sit he muuttavat yhteen ja ovat yhtä suurta onnellista perhettä.
Mutta koomisinta tässä on ollut se, kun olemme paljon asiasta puhuneet keskenämme, terapeutin kanssa ja psykiatrin kautta. Niin mieheni kyseli kuin lapsi, että mitä sillä sitoutumisella niinkuin tarkotetaan parisuhteessa? Kun hän vaan niinkun on tässä, mut sit jos tulee jotain muuta kiinnostavaa niin sit hän ei sit oo tässä. Ja mitä se luottamus oikeestaan on? Kun hän luottaa kaikkiin ihmisiin, mut jos joku pettää hänet niin sit hän niinkun pudottaa sen sellaselle alemmalle luottamuksen tasolle, et onks se jotain tollasta? ja sellanen välittäminen? Kun hänellä on kavereita joista hän välittää enemmän ja sit toisista vähemmän, et onks se sitä välittämistä, sellasia eri tasoja?
Ja kun psykiatri kysyi noista prostituoitujen käytöstä, että tunsitko omassa tunnossa jotain, niin mies vastasi ihan niinkun jokapäiväisenä asiana että ei hän mitään tuntenut. Psykiatri tarkensi, että tunsitko pettäneesi vaimoasi silloin. Mies totesi että en, sehän oli vaan sellasta omasta terveydestä huolehtimista ja hän on aikaisemminkin verrannut noita syrjähyppyjä ravintolassa käyntiin, että kun välillä saa jotain eksoottista niin sitten jaksaa taas syödä niitä kotipöperöitä paremmalla mielellä.
Surkuhupaisaa oli myös se, kuinka mieheni oli valmiiksi miettinyt, että se hyöty ja ilo ja nautinto tästä uudesta suhteesta ylittää niin suuresti sen minulle tulevan pahanolon ja surun, että tähän tilaisuuteen on tartuttava. Että ihan kiva, kun mieheni oli jo valmiiksi arvioinut minutkin tunteeni.
Tosin ikävä yllätys miehelleni tulikin siitä, että romahdin todella pahasti ja nyt hän on ihan sormi suussa, että eihän sun nyt tolleen pitänyt järkyttyä. Olin Auroorassa sairaalassa itsemurhariskipotilaana ja sitten pääsin vanhempieni valvontaan Diapamien yms, kanssa kotiin, mutta ei ne koko aikaa pystyny vahtiin ja, kun ne itsetuhoiset ajatukset oli niin voimakkaita, niin viiltelin sitten vasemman käsivarteni pariin kertaan.
Mulla on sellainen tausta, että olen teini-iästä asti sairastanut masennusta ja ahdistuneisuutta, joskus ollu pahempia jaksoja ja joskus ei mitään ongelmia.
Mutta 2013 menin seurakuntaan töihin ja siellä olikin sitten sellainen meno, ettette kyllä ikinä usko jos kerron. Oli työpaikkakiusaamista, vainoamista, vahtimista, yksityisiä puhutteluja, kieltoja ja lupia kenen kanssa saa puhua ja kenen ei ja mistä saa puhua ja mistä ja kaiken kruunas työkaverin itsemurha. Mä jaksoin vielä reilun vuoden tuosta itsemurhasta. Mut sitten menikin kaikki voimat aivan kun virtakatkasijasta olis kääntänyt.
Jäin aivan loppuun palaneena joulukuussa 2016 sairaslomalle ja olen edelleen, tosin positiivista on, että aloitan ensi kuussa aikuiskoulutuksen puolella uuden ammatin opiskelun. En pysty vanhaa ammattiani enää harjoittamaan, kun minulle laitetaan tekonivel toiseen jalkaan, niin vanhat työt loppuu siihen.
Mutta sitä en pysty käsittämään miten mieheni pystyi elämään tuollaista elämää 7 vuotta eikä kukaan tajunnut mitään, ei sen miespuoliset kaverit, ei vanhemmat, ei sisarukset en minä. Olo on edelleen kun olis puunrungolla päähän lyöty.
Kertokaa nyt joku, olenko naimisissa hullun kanssa vai enkö minä vaan nyt ymmärtänyt mitä parisuhde oikeasti tarkottaa? Itse kyllä kallistun ekaan vaihtoehtoon….