Voinko kertoa jotain niin kauheaa?
Hei! Olen 18-vuotias kotona asuva tyttö. Parisen kuukautta tapahtui karmea juttu, jota en saa mielestäni pois vaikka kuinka yritän. Mä tulin kotiin kesken koulupäivän ja huomasin vieraan auton omamme vieressä. Olin menossa sisälle mutta ovi olikin lukossa ja avain poissa(jota se ei ikinä täällä maalla ole). Soitin isälleni ja kysyin että onko hän sisällä, tulisiko hän avaamaan. Isäni meni selvästi paniikkiin koska sekosi sanoissaan ja keksi jonkun ihmeellisen hätävalheen miksi ovi oli lukossa (tais olla että ulkona oli muka outoja tyyppejä). Isälläni kesti kauan tulla avaamaan ovi. Sisällä törmäsin johonki naiseen! Hän ei edes moikannut minua vaan ryntäsi ulos. Isäni selitti minulle ”toi oli joku jehova joka vaan tuli tänne ku olin suihkussa”. Tajusin heti totuuden ja minua alkoi itkettää. Naisella oli nahkatakki (voiko jehovilla ees olla?) ja hän ei edes tervehtinyt minua ja kodissani ei ollut mitään Vartiotorni yms lehtiä. Kysyin vielä kerran miksi ovi oli lukossa ja hän vastasi tällä kertaa ”aijaa oliko oho mites se nyt sillai”. Itkin salaa koko loppupäivän ja yön, kun tajusin että isäni on pettänyt äitiä salaa. En tiennyt mitä tehdä!
Päätin jutella ensin isäni kanssa uudelleen, joten itkusesti tivasin häneltä vastauksia. Isäni vannoi hyvin vakuuttavasti että ei voisi tehdä sellaista äidilleni ymym. Mutta kun kysyin häneltä että miksi hän ei ole puhunut äidille mitään tästä ”väärinkäsityksestä” niin hän sanoi: ”En viitti turhaan häntä huolestuttaa, ja älä sinä myöskään.”
Tämän jälkeen emme ole puhuneet asiasta. Edelleen itken yöt ja aina myös itkettää kun näen äidin. Rakas äitini ei tiedä mitään isäni pettämisestä, ja tunnen suurta syyllisyyttä kun en kerro. Voinko kertoa jotain näin kamalaa omalle äidilleni? Välini äiti kanssa ovat kylmenneet koska en halua enää olla hänen seurassaan, minua vain itkettää. Isälle en enää halua puhua asiasta ollenkaan, tunnen suurta vihaa häntä kohtaan. Mutta samalla myös häntä rakastan, joten olen aivan pulmatilanteessa. Jos kerron jutun äidille, vanhempani eroavat ja sitä en halua. ”Ei se olisi sinun syytä”-kaikki sanovat varmaan, mutta tottakai se olisi mun syytä!! mähän siitä olisin kertonut ja aiheuttanut eron.
Kaiken lisäksi isäni on julkisuudessa. Tämän takia voin puhua tästä vain näin netissä. En voi edes varata aikaa psykologille tai puhua kavereille koska kaikki tietävät isäni ja juttu voisi vuotaa! Olen niin surullinen ja toivoisin etten tietäisi tätä juttua ollenkaan, kaikki olisi paremmin. Voi kiltit aikuiset, auttavia kommentteja?