Kaipaisin vertaistukea ja toivonkipinöitä ihmisiltä, jotka ymmärtävät mistä kirjoitan. Sain kesällä tietää että mieheni on pettänyt minua kaksi vuotta sitten. Tämä toinen nainen on tuttuni. Meillä on kaksi lasta ja olemme olleet yhdessä kymmenen vuotta. Muitakin vaikeuksia on ollut ja tuntuu että olen aina kantanut meidän perhettä eteenpäin. Kävimme muutaman kerran pariterapiassa (pettämisen tultua ilmi) ja se auttoikin, mutta miten tästä jatkaa? Vaikka pettämisestä on aikaa se tuntuu minusta kuin se olisi tapahtunut nyt ja vaikea on käsitellä tuota asiaa kun ei itse ole tajunnut sen tapahtuneen. Nyt tutkin valokuvia ja koetan miettiä mitä on tapahtunut tuolloin ja sen jälkeen. Aluksi jaksoimme puhua asiasta ja annoin anteeksi, mutta loppuuko se tuska siihen ja onko luottamus taas takaisin kun olen antanut anteeksi? Olen masentunut eikä mikään tunnu kiinnostavan. Saan jotenkin hoidettua lapset ja pidettyä itseni ”hereillä”. Mies ei tunnu ymmärtävän jaksamisen vaikeutta eikä sitä, että haluaisin joidenkin asioiden muuttavan, että en joutuisi enää petetyksi. Tunnen edelleen syvää katkeruutta ja surua siitä, että lapset joutuvat tästä ”maksamaan”, koska on päiviä jolloin en jaksa iloita mistään. Tunnen suurta syyllisyyttä siitä. Onko tähän muuta lääkettä kuin aika? Aluksi tuskaa lievitti se, että mies pyysi anteeksi ja katui tekoaan, mutta miten nyt kun anteeksipyytäminen ei oikeastaan enää merkitse mitään? Enkä itsekään enää osaa sanoa mikä tähän auttaa. Välillä tuntuu, että tämä on sitä kun emme uskalla myöntää, että tästä ei vaan tule enää mitään. Heti kun riitelemme asiasta, kaikki ”valuu” vanhoille raiteille vaikka olemme puhuneet, että emme antaisi yhteyden enää katketa. Onko ketään, joka ymmärtää tämän?
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.