Voiko tämä enää korjaantua?
Olen 35-vuotias nainen, pienten lasten äiti. Miehelläni on todettu 2 vuotta sitten aikuisiän ADHD. Olen ollut lasten syntymästä asti uupunut kun hän ei ole kyennyt aikuisen vastuuseen perheessä ja asiat ovat kasautuneet minulle. Olen yrittänyt erota moneen kertaan mutta en ole jaksanut järjestää muuttoa ja hän ei ole suostunut lähtemään. Sairautensa ja kireän perhetilanteen vuoksi hän masentui ja joutui lopulta muutamaksi päiväksi suljetulle johtuen harhaisuudesta. Tällä aikaa minä muutin vanhempieni ja terapeuttini suosituksesta lasten kanssa lähistöllä olevaan asuntoon.
Nyt hän on levännyt hyvin ja saanut lääkitystä, toipunut nopeasti. Omalta puoleltani tunteet ovat nollissa vuosien taistelun, vaaratilanteiden ja vastuunkantamisen jäljiltä. Meillä on lasten kanssa rauhallisempaa mutta olen surullinen siitä että ydinperhe on hajoamassa.
Minulla ei ole mitään turvaverkkoa kaupungissa, vanhempani asuvat toisaalla. Vastaan arjesta nyt yksin ja tulevaisuudessa joutuisin taas varaamaan häneen vaikka pelkään, että hän ei kykene vastuuta kantamaan, erottiin tai ei. Lupaa kyllä kuntoutua ja alkaa kantaa vastuuta. Pohdin myös muuttoa takaisin maakuntaan, jossa vanhempani ovat luvanneet auttaa. Olen ollut perhevapailla vuosia joten myös taloudellinen tilanne on aivan retuperällä.
En tiedä mitä täältä toivon, apua, tukea. Olen tosi yksin asian kanssa.