Viimeisillään raskaana ja ero tulossa
Hei,
Mulla on tosi paha tilanne ja ajattelin jos tänne kirjoittaminen helpottaisi.
Odotan esikoistamme syntyväksi maaliskuussa. Raskaaksi tulemista edelsi pitkään jatkunut raskauden yrittäminen, meni melkein 2 vuotta että tärppäsi. Tuona aikana ehdin jo aloittaa ja kokeilla vähän aikaa masennuslääkitystä ja ajatukseni olivat välillä tosi synkkiä.
Olimme tietenkin onnesta sekaisin kun kaksi viivaa vihdoin ilmestyi tikkuun. Mutta siitä se parisuhteen alamäki alkoi. Mies lupasi ensin omasta aloitteestaan lopettaa juomisen kokonaan raskauden ajaksi, minä en sitä pyytänyt. No ei lopettanut. Nyttemmin mies on alkanut pettämään kaikki lupauksensa mitä on minulle antanut, useimmiten syynä on ollut miehen krapula. Juo siis itsensä humalaan kerran kuukaudessa, muulloin iltaisin yhden tai pari olutta.
Ei myöskään enää halua seksiä kuin ehkä kerran kahteen viikkoon, siitä asti kun vatsani alkoi kasvamaan. Tätä ennen seksiä oli päivittäin. Yksi ilta hän totesi minulle että raskausarpeni eivät ole kauniita, josta loukkaannuin ja hän kuittasi sen pyytämällä anteeksi ja sanoi että ’kelpaan’ hänelle yhä. Tuo sattui oikeasti. Muutenkin koko mies on jotenkin muuttunut ilkeäksi ja laukoo kamalia kommentteja vartalostani muka vitsillä. Kun kysyn johtuuko hänen haluttomuus raskaudesta, hän kieltää koko asian eli ei ainakaan myönnä sitä. Ei kuulemma tiedä mistä johtuu.
Nyt olen alkanut uskomaan, että meille tulee ero ennen pitkää viimeistään lapsen synnyttyä. Mietin vaan, olisiko helpompi erota jo nyt ja asua lapsen kanssa kahden, vai yritämmekö vielä.
Olen toivottomasti yhä rakastunut mieheeni, ja muistan millainen hän oli kun tapasimme. Eron ajatteleminen särkee sydämeni palasiksi. Itken usein asian takia nykyään, mies tulee joskus lohduttamaan ja joskus ei, yhä sanoo iltaisin minulle raskastavansa minua. Haluaisin häneltä joskus jotain tekoja sen todistamiseksi, ei vain sanoja. Olenko hänelle vain täysin itsestäänselvyys?
Sietämätön ahdistus päällä nytkin, olen itkenyt siitä asti kun tulin kotiin äidiltäni, eli pari tuntia. Mies yritti ensin kysyä olenko vihainen, mutta olen niin rikki etten jaksanut sanoa mitään vaan tulin sänkyyn vollottamaan. Meidän piti mennä tänään päivällä pilkille kun tulen äidiltäni mutta hänestä ei aamulla kuulunut kun laitoin viestiä, eli nukkui krapulaansa pois. Tulin sitten vasta illalla. Mitä ihmettä teen? Olenko täysin sekaisin?
Olisi kiva kuulla tarinoita kohtalotovereilta, tai vaan neuvoja yms miten päästä eteenpäin.
Olen usein pyytänyt miestä neuvolaan juttelemaan asiasta, mutta ei töiltään ole ehtinyt. Itse avaudun siellä näistä asioista ja se vähän helpottaa. Lähete psykologille on laitettu neuvolassa.
Anteeksi sekava viestini, ei ajatuksetkaan ole kovin selkeitä nyt.