Viidenkympin kriisi vai jotain muuta?
En tiedä onko tämä oikea foorumi, mutta koska asia vaivaa mieltäni päivittäin suuresti, päätin kirjoittaa tänne. Ehkäpä täältä löytyisi ”samanmielisiä”, jotka voisivat antaa minulle erilaisia näkökulmia aiheesta tai ainakin ymmärrystä hämmennykseeni.
Olen pian 50 v täyttävä, avioliitossa oleva nainen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä jo yli 25 vuotta, meillä on kaksi lasta; 17 v ja 19-vuotias jo kotoa pois muuttanut. Ruuhkavuodet ovat onnellisesti takana ja elämä alkaa olla helppoa. Lapsista ei tarvitse juurikaan huolehtia, perheen talous on kunnossa jne. Lasten syntymän jälkeen parisuhde väljähtyi, mutta viihdyn kyllä edelleen mieheni kanssa. Suhteemme on mielestäni enemmänkin kämppäkaveruutta. Seksiä on harvakseltaan, ehkä kerran parissa kuukaudessa. Pärjäisin hyvin ilmankin.
Mutta nyt asiaan; huomasin n. vuosi sitten olevani seksuaalisesti kiinnostunut naisista. Tunne on voimistunut, ajattelen asiaa nykyisin joka päivä. Minulla oli 18-vuotiaana lyhyt seksisuhde naisen kanssa. Sen jälkeen en ole ollut naisen kanssa. Joskus kymmenisen vuotta sitten minulla oli samanlainen ”kausi” kuin nyt, ja tuolloin ihastuin erääseen naiseen. En ottanut tuohon naiseen kuitenkaan mitään yhteyttä, joten se ei edennyt mihinkään. Kausi meni pikkuhiljaa ohi, kunnes tosiaan vuosi sitten taas ”iski päälle”.
Olen miettinyt vaihtoehtoja päästä tutustumaan naisista kiinnostuneeseen naiseen. En kuitenkaan ole uskaltanut mennä mihinkään gay-ravintolaan enkä vastailla seuranhakupalstojen ilmoituksiin. Puhumattakaan, että laittaisin oman ilmoituksen nettiin. Tunnen kuitenkin pakottavaa tarvetta päästä lähempään tuttavuuteen naisen kanssa. Kokeilunhaluako? Ehkäpä sitä, vaikkakin minulla on se yksi kokemus nuoruudestani. Unelmoin naisen läheisyydestä ja siitä miten erilaista se on verrattuna mieheen. Katson lesboaiheisia elokuvia ja tv-sarjoja ja haaveilen…
Tiedän, että jos minulle tulisi tilaisuus kokea suhde naisen kanssa, olisin siihen heti valmis. En todellakaan jättäisi tilaisuutta käyttämättä. Olen ollut avioliiton aikana kahdesti ”salasuhteessa” miesten kanssa, joten pettäminen ei ole minulle uutta. Mieheni ei tiedä näistä suhteista. Tiedän olevani moraaliton ihminen, mutta silti luulen, että minun on saatava kokea suhde naiseen. Tarkoitukseni ei ole erota miehestäni. Haluan jatkaa perhe-elämää kuten tähänkin asti. Ainakin niin pitkään, kun toinen lapsemme vielä asuu kotona. Olen jopa ajatellut, että kerron miehelleni olevani kiinnostunut naisista… En osaa arvella miten hän reagoisi.
Olen pohtinut kuulunko nyt siihen ”myöhäisherännäisten” joukkoon, eli olenko bi-seksuaali, joka on huomannut asian vasta keski-ikäisenä. Toisaalta olenhan jo nuorena ollut hetken kiinnostunut naisista. En kuitenkaan pidä lokeroinneista. Olen mikä olen ja tällä hetkellä olen seksuaalisesti kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Olisiko täällä ketään ”kohtalotoveria”, jonka kanssa voisin vaihtaa ajatuksia? Mitä minun pitäisi tehdä? Unohtaa moinen haihattelu ja jatkaa normaalia aviovaimon elämää? Vai toteuttaa haaveeni ja yrittää tutustua johonkin ihanaan naiseen? Olen tällä hetkellä erittäin hämmentynyt, enkä oikein tiedä mihin suuntaan lähteä…😐