Viha kauneutta kohtaan, osa 2
Hei, luin arkistosta aiemmin aiheesta ja kirjoitan nyt omasta näkökulmasta. Olen 36-vuotias nainen ja olen seurustellut 1,5 vuotta etäsuhteessa itseäni 11 vuotta vanhempaan mieheen. Olen aina ollut mustasukkaisuuteen taipuvainen mutta tässä suhteessa ongelma on riistäytynyt käsistä.
En voi ymmärtää/sietää, että kumppanini pitää muita naisia hyvännäköisinä ja seksikkäinä. Järjen tasolla voin tämän tajuta, mutta sen tiedostaminen on erittäin tuskallista. Kun sitten tivaan asiaa, ja saan vastaukseksi että naiset ovat eri näköisiä, ja että kyllä, hän voi edelleen, vaikka hänellä on minut (jota pitää kauniina ja seksikkäänä) todeta muissakin nuo samat ominaisuudet, mutta ne eivät merkitse mitään.
Silti, hän sanoo että ei kauniin naisen näkeminen voi tuntua pahalta, eli se tuntuu hyvältä. Tämä loukkaa todella paljon minua – koen, että kauniin naisen näkeminen vaikuttaa häneen voimakkaasti ja aikaansaa tällaisen kokemuksen toisin kuin rumemman näkeminen. Silti hän väittää ettei kauniin naisen näkemisellä ole mitään merkitystä.
Olemme riidelleet asiasta koko yhdessäolon ajan viikoittain. Olen ehdottanut suhteen lopettamista, hän haluaa olla kanssani vaikka olen lyönyt häntä, heittänyt pihalle jne. Kadun reaktioitani jälkeenpäin, mutta päässä sumenee ja silloin en voi hillitä itseäni. En ymmärrä miksi asia saa aikaan tällaisen reaktion. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Olen itse ok näköinen omastakin mielestä. Silti en voi hyväksyä että joku toinenkin nainen on hänen mielestään kaunis tai että sellaisen näkeminen tuntuu hyvältä!