Väsynyt puhumattomaan mieheen
Kerron ensin vähän taustaa. Olemme viisikymppisiä, oleet naimisissa 26 vuotta, yksi lapsi, jo omillaan. Eli elellään miehen kanssa kaksin. Olen niin väsynyt mieheni puhumattomuuteen, on kuin simpukka, jos yrittää keskustelua aloittaa. Olemme pitkän avioliiton aikana jotenkin ”vieraantuneet”, joskaan mieheni ei ole koskaan ollut hyvä puhumaan asioista, avioliitosta ja parannettavista asioista. sulkeutuu vain enemmän eli saan puhua yksin. Ainoa mitä saan vastakaiuksi on loppujen lopuksi ilkeilyä.
Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen, etten kohta enää jaksa. En tiedä lähteäkö vai jäädä?
Onko teillä muilla kenelläkään samanlaisia aviomiehiä, jotka eivät puhu, sulkeutuvat, ovat pirullisia tarpeen tullen ja syyttelevät vaimoa kaikesta mikä menee pieleen? Kuulisin mielelläni muista samanlaisista avioliitoista, kuinka olette pärjänneet, oletteko pärjänneet, lähteneet vai jääneet? Onko teillä jotain keinoja, jolla toisen voisi saada ymmärtämään kuinka pahalta tuntuu, kun on kuin ilmaa?
Tällaista ei jaksa, tässä väsyy niin fyysisesti kuin psyykkisesti ja minulla olisi kuitenkin vielä halua selvittää asioita, mutta yksin en pysty. Enhän yksin ole naimisissakaan.