Keaton puhuu asiaa. Myös mulla on monenlaisia kokemuksia. Jos minäkin tähän laitan esimerkkejä:
Miehelläni oli sydänystävä ennen kuin me tapasimme. He olivat tunteneet kyllä vuosia mutta lähentyneet vasta vajaan vuoden sisään kun mieheni erosi edellisestään. Tämä nainen ja miehen puheet hänestä, Facebook-kommentoinnit ja päivitykset ym. saivat karvat pystyyn jo ennen kun kyseistä naista tapasinkaan. Hän soitteli koko ajan ja pyyteli miestä baariin. Ei tuntunut ollenkaan käsittävän, että mies on löytänyt ihan oikeasti rakkauden ja haluaa olla kotona minun kanssa. Eräissä bileissä tämä nainen sanoi mulle, että ei kannata kilpailla hänen kanssaan. Seurasi suuret riidat. Mieskin ensin meinasi, että valitsisi tämän ystävänsä jos siihen menisi, mutta onneksi tuli järkiinsä vielä saman illan aikana. Noh, sanoin että saa laittaa välit poikki, mutta tapasivat silti aina salaa kun en ollut maisemissa. Itse mietin lopulta, että en voi oikeasti kontrolloida miestäni, jos hänellä on rakas ystävä joten yritin myös tulla toimeen naisen kanssa. Kaikki osapuolet ja lopulta minä itsekin, ajatteli että olin vain todellakin sairaalloisen mustasukkainen. Mutta eihän siitä mitään tullut. Nykyään ollaan viileissä, suht asiallisissa väleissä johtuen yhteisistä perhesuhteista. Mitään todisteita pettämisestä ei ole eli tässä kyseessä on ollut vaan ns. valtataistelu mun miehestä.
Toinen tapaus sitten oli pidemmältä ajalta miehen läheinen ystävä joka seurusteli tahollaan kun minä tulin kuvioihin. Tämä nainen otti mut tosi hyvin vastaan, halusi muhun tutustua, kehui alusta asti kuinka ihanaa kun kaveri on löytänyt näin ihanan naisen jne. Vietettiin yhdessä paljon aikaa. Koskaan ei ole ollut mitään riitoja. Aika nopeasti myös avauduin tästä toisesta naisesta hänelle, ja selvisi että tämä kaveri ei siedä sitä naista ollenkaan. Eivät lopulta nähneet mun miehen kanssa kuitenkaan enää kovin usein ja nyt yhteydenpito on jäänyt aika vähälle, harmi kyllä, mutta tämä kaverinainen on tervetullut meille milloin vain! Mulla ei ole mitään syytä epäillä heidän välillä mitään.
Sitten miehen exä. Tiesin alusta asti että hän on siis exä ja sittemmin miehen kaveri. On off ollaan välillä riidelty, oltu mustasukkaisia, puhuttu paljon. Siitä olen aina exää arvostanut, että on halunnut parantaa välejä ja jutella. Nyt muista syistä välit ovat menneet ja se on toisaalta helpotus. Kyllähän se pahalta tuntui kun mies joskus sanoi että tuo exä tuntee hänet parhaiten, siis silloin kun me emme vielä olleet niin kauaa ollut yhdessä. Mutta totta puhuen vaisto hänestä oli kyllä sinänsä oikeassa että vaikka jouduin pettymään, kun yritin olla hänenkin ystävänsä, niin eipä se näin lopulta yllätä että mistä syystä välit lopulta meni. Mies ei ole vastannut hänen yhteydenottoihinsa myöskään. Mitään nostalgiaviestejä kummempaa heidän välillään ei varmasti ole ollut.
No sitten varmaankin toistaiseksi se pahin. Mies alkoi puhumaan kaverinsa uudesta tyttöystävästä jonka myöskin tunsi. He kävivät meillä pari kertaa, kunnes erosivat. Mies sanoi että harmittaa, ja haluaa silti pitää tähän naiseen yhteyttä. Tiesin että he viestittelevät. Tää nainen oli olevinaan myös mun kaveri. Luotin sokeasti jotenkin tilanteeseen, varmaan sitten mustasukkaisuuden takia käydyt terapiat ym. oli toiminut liiankin hyvin. Nyt jälkikäteen kuulin, että tämä nainen oli ainakin suudellut mun miestä ja heidän viestit luettuani.. Mutta nyt luottamus on mennyt taas täysin, enkä todellakaan halua että mies pitää naisystäviä. Harmillista, että mies teki näin, kun tiesi mitä olin jo kokenut hänen muiden ystäviensä takia ja kuinka olin yrittänyt olla olematta mustasukkainen ja käsitellyt sitä asiaa ja opetellut luottamaan.
Eli toisaalta mun vaisto ei sitten tässä kait ollutkaan oikeassa.. Tai sitten olin vaan muuttunut tosi sinisilmäiseksi. En tiedä. Ehkä siihen vaikutti sekin, että vaikka mies puhui tästä naisesta sinänsä lämpimästi niin esimerkiksi arvosteli hänen ulkonäköään ja tyyliään negatiivisesti. Mies on nyt myöntänyt kun jäi kiinni tuollaisesta pelistä, että on nauttinut kavereidensa huomiosta.. Vaikea sanoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.