Valehtelua ja pettämistä vuosi!
Hei! Saisikohan täältä apua hankalaan tilanteeseen? Mieheni tunnusti ennen juhannusta, että on pettänyt minua työkaverin kanssa vuoden. Täysin systemaattista panemista. Monet kerrat epäilin, että heidän välillään on jotain, mutta aina minulle vakuutettiin, että mitään ei ole.
Mieheni sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, jonka vuoksi meillä on ollut paljon vaikeita hetkiä yhteisellä taipaleella. Vaikeita masennuksia ja niitä seuranneita kiihdytys kausia. Pettäminen alkoi juuri tälläisella kiihdytys kaudella. Kertomisesta seurasi sitten masennus ja taas kerran olin yksin kolmen lapsen kanssa ja vastasin että arki rullaa. Olemme käyneet yhdessä terapiassa ja aloin jo jollain tasolla saada päähäni myös hyviä asioita elämässä ja pystyin hieman nauttimaan päivistä. Sitten miehelläni alkoi taas tämmönen kiihdytys kausi. Pikkuhiljaa läheisyyden osoitukset väheni ja puhumisesta tuli vain riitelyä. Minun pitäisi unohtaa koko juttu ja jatkaa elämää niinkun mitään ei olisi tapahtunut.
Sillon kun asia paljastui mieheni oli valmis tekemään mitä vain että voisin antaa anteeksi. Lupasi laittaa perheen ja minut ensimmäiseksi. Nyt kaikki on taas ihan toisin. Illalla kun lapset nukkuu ei kiinnostaa muu kun tv ja netti. Kaikki hellyys on kadonnut. En koe että hän ilmaisi millään tavalla rakkautta minua kohtaan. Monet kerrat on siitä puhuttu mutta ilmeisesti se on vain niin ylivoimaisen vaikeaa. Tällä hetkellä eniten pahalta tuntuu, se että uusi suhde on alkanut juuri tälläisessa tilanteessa hänen sairautensa kannalta. Ihmetyttää suuresti miten on voinut salarakkaalle antaa huomioita ja hellyyttä.
Viime viikkoina hyvin vahvasti on ollut tunne että ero on ainut vaihtoehto. Ei haluiasi vaan millään tuhota perhettä. Meillä on 6,5 ja 1 vuotiaat lapset. Pettäminen alkoi kun olin viimeisillään raskaana. Itsetunto ei raskauden ja imetyksen myötä ole ollut muutenkaan kovin hyvä, joten nyt ollaan niiin pohjalla kun varmaan voi olla 😭