Väkivaltaisen suhteen traumat tunkevat elämään
Elikkä siitä on nyt kohta kolme vuotta kun erosin exästäni. Hänen kanssaan olin yhdessä lukioajoista asti ja suhde kesti 6 vuotta. Hän käytti enimmäkseen psyykista väkivaltaa: huusi, mollasi, uhkaili. Veikkaan hänen jonkun verran käyneen minuun käsiksi, varma en kuitenkaan voi olla koska en dissosioinnin takia muista sellaista jälkeenpäin. Kuitenkin hän pakotti minua seksiin joko kiristämällä tai vain yksikertaisesti alottamalla kun nukuin. En tosin useimmiten taistellut vastaankaan, en sitä kuitenkaan halunnut. Yleensä en ollut näissä tilanteissa läsnä tässä maailmassa, mutta toisinaan en päässyt ”pakoon”.
Nyt ongelmat ovat nostaneet päätään kun olen alkanut taas seurustella. Olen avoimesti kertonut hänelle asioista, ja hän on ollut todella kärsivällinen kanssani. Pystyn rentoutuneesti katsomaan telkkaris kainalossa tai pussaamaan. Hän on myös ollut luonani muutaman yön, ensimmäisenä en juuri nukkunut ja säpsähdän heti hereille jos hän koskettaa. Kuitenkin se tuntuu hyvältä, enimmäkseen.
Sen suurempi kosketus ei kuitenkaan tahdo millään luonnistua ja ajatuskin seksistä hirvittää. Pelkkä hyväily vaatteiden päältäkin vaatii yleensä kovaa keskittymistä, etten vetäydy pois. Vaikka se saattaakin tuntua hyvälle, mutta silti keho huutaa käskyä juosta pois. Meinaan unohtaa missä tilanteessa olen ja vajota takaisin menneeseen vaikka kosketus on täysin erilainen kuin silloinen, miehen tuoksu ja äänikin ovat erilaiset. Mulla on syyllinen olo kun en juurikaan pysty koskettamaan takaisin muuta kuin silloin kun minuun ei kosketa. Seksiä en uskalla kuvitellakaan. Jossain vaiheessa hän kuitenkin tulee sitä ehdottamaan ja en tiedä miten toimia sillon. Pelkään kieltäytyä, vaikka tietoisesti tiedän ettei hän siitä satuttaisikaan niin silti ajatus kammottaa. Ja jossain vaiheessa täytyisi kokeilla kuitenkin, kai… ainakin on vaikea löytää mies joka ei seksiä halua. Jos taas annan mennä ja joudun panikkiin kesken kaiken, sekin on aika kiusallista… Jos taas en uskallakaan kieltäytyä tai vaikka paniikki iskisikin niin vaan vajoan tilanteesta pois, niin olen taas tavallaan samassa tilanteessa kuin exänikin kanssa. Vaikka syy ei olisikaan pakottaminen vaan oman pääni kahleet joista en saa ääneen sillä hetkellä sanottua. Pelkään että jälkimmäinen tapahtuu ja siksi koko ajatuskin kammottaa. Vaikka en yleensä sillä hetkellä mitään tunnekaan niin jälkeenpäin se paha olo iskee, kun tietää mitä on tapahtunut vaikkei sitä ehkä muistaisikaan. Haluiaisin tasapainoisen suhteen, mutta enkö vain ole siihen vielä valmis? Loputtomiin ei voi toiseltakaan vaatia kärsivällisyyttä.