väkivalta avioliitossa ja raskaus.

väkivalta avioliitossa ja raskaus.

Käyttäjä Hallansuru aloittanut aikaan 05.07.2012 klo 22:34 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Hallansuru kirjoittanut 05.07.2012 klo 22:34

miten selviän tästä ☹️ mies ikäänkuin pakottaa minut tottelee ja jos en tottele hän lyö.olen myös raskaana ja jouduin tän takii ottaa paljon rauhoittavia ☹️ tosin raskauden ajaks sallittuja semmosia.

olen nurkkaan ajettu.mies vahtii rahojani, ja pakottaa tekee kotityöt ja jos en tee heti se hermostuu ja lyö minua.miten tämmöisistä voi selitä” nöin niinku eroamatta…..

ennen oli tosi rajuu väkivaltaa ja en tiiä aina mitä voisin tehdä ☹️ oon ihan hukkateillä.

rakastan miestäni mutta mikä ois oikee ratkaisu? en halun erota nyt.😭

onko kohtalotovereita`? 😯🗯️

Käyttäjä helemi kirjoittanut 06.07.2012 klo 11:16

Seuraavan kerran, kun sinulla on mahdollisuus paeta, niin tee se, vaikka turvakotiin ensimmäiseksi, sukulaisiin, ihan mihin tahansa, mutta pois.
Sinun on hyvä kertoa jollekkin, neuvolassa, jos mies ei ole kuulemassa, sukulaiselle tai kaverillesi näistä. Siinä on kahden henki helpossa.
Jos et itsesi takia, siis heti kun on ensimmäinen mahdollisuus.

Käyttäjä memmu83 kirjoittanut 19.07.2012 klo 00:17

Hei. Älä hyvä ihminen tee samaa virhettä kuin itse tein kymmenenvuotta takaperin. Olin silloin suhteessa väkivaltaisen miehenkanssa ja tulin raskaaksi. Kielsin kaikilta tosiasian siitä että äijä hakkasi. Luotin siihen että kun hän sanoi lähes jokakerta kun oli piessyt minut syystä jos toisesta että ei enää koskaan tekisi niin ja kertoi kuinka paljon rakasti minua. Kun lapsi ilmoitti itsestään meni toki pitkään että vältyin iskuilta., mutta tyyntä myrskyn edellä... olin kahdeksannella kuulla raskaana, kun äijä hakkasi minut viimeisen kerran. Minua pidettiin koomassa viikko ja menetin pienen tyttäreni. Vauva oli saanut vatsaani tulleista potkuista kallon murtuman ja kallonsisäisen verenvuodon. Silloin tein ratkaisun että nyt riittää., mutta päätökseni tuli vaan niin helvetin myöhään.!!!!!
Joten Pelasta itsesi ja pieni syntymätön lapsesi., koska väkivallantekijä ei koskaan tule muuttumaan.!!!!!!!!!!!!!!

Käyttäjä mankka kirjoittanut 19.07.2012 klo 16:12

Kyllä paras ratkaisu on paeta väkivaltaista ukkoa. Vaikka kuinka tuntuu että sitä rakastaa ja on siinä hyviäkin puolia. Lapsen kannalta olet myös itse vastuussa pyrkiä olemaan joutumatta pahoinpidellyksi, eli välttää vain paikkaa ja/tai seuraa missä sitä tapahtuu.

Jos sun mies ei kellon ympäri sua vahdi niin hae ihmeessä vaikka sosiaaliviranomaisilta tai edes miespuolisilta tutuilta jos heitä on, turvaa ihan vaan siltä väkivallalta. Ei kukaan voi olla sua hakkaavan tyypin puolella kun nostat asian esiin.
Rohkeutta nyt vain.

Tämmöisiä lukiessa tekee usein itse mieli tulla auttamaan tai tarjota edes turvapaikkaa.