VÄKIVALLAN KIERTEEN KATKAISU- ILMIANTO JA SYYLLISYYS?
Hei!
Toivottavasti saan täältä jotain apua.. Minua oksettaa tälläkin hetkellä; syyllisyys painaa.. Viime viikolla elämäntilanteeni oli henkisesti niin uuvuttava, että minun oli kertakaikkiaan turvauduttava viranomaisten apuun; hyväksikäyttöprosessia käyn läpi terapiassa. Asun yksin ja tällä hetkellä olen 31-vuotias. Tiistaina olin ravintolassa, jonne myös ex-miesystäväni oli eksynyt.. Hänen kanssaan tuli riitaa; löin häntä ja hän minulle aivotärähdyksen ja jalan mustelmille.. Silloin ainakin päätin, etten enää edes puhu hänen kanssaan ikinä! Koko lapsuuteni ja nuoruuteni, sekä aikuisikäni olen katsellut väkivaltaista isääni. Miten hän on pahoinpidellyt minua, veljeäni ja äitiäni; nykyisin on käynyt jopa veljeni lapsiin kiinni. Oksettaa kun mietin sitä väkivallan määrää.. Aivotärähdyksen ansiosta minun oli vietävä koirani vanhemmille hoitoon, koska en päässyt ulos sen kanssa oksentelun ja päänsäryn vuoksi.. No, vanhemmat taas..
Isäni on uhannut tappaa monesti, mitätöinyt ja niin poispäin; kiristänyt sillä, etten voi kellekään ikinä kertoa, koska kotikaupungissani hänet tunnetaa, eikä kukaan minua uskoisi.. Tähän uskoin vielä viime viikkoon asti tai ehkä uskon edelleenki, että isääni ainoastaan uskotaan, mutta ehkä enemmänki kyse alkaa olla siitä, etten enää välitä; olen täynnä kaikkea!!!Olen täynnä väkivaltaa ja niitä ihmisiä, jotka sitä katselivat sivusta; vaikka aikuisia olivat, eivät naapurisovun nimissä halunneet tähän puuttua!!
Mutta kiitos eräälle perheelle, että he jsks neuvoivat väärän ja oikean eron. No, viime viikolla ilmiannoin perheeni paikalliseen sosiaalitoimistoon vaikka ikää on jo näin paljon, ilmiannoin heidät myös poliisille. Nyt tuntuu, että olen orpo. Äitini kun sanoi, että nyt olen eri huushollia..
Minulla ei ole perhettä – ehkei sitä koskaan ole ollutkaan.. Onko kukaan täällä ilmiantanut perhettänsä??