Vain minä haluan erota, hän ei.
Miten ihmeessä saada elämä eteenpäin???
Takanamme on 13 vuoden avioliitto. Aikanaan tapasimme petettyinä ja jätettyinä.. mutta saimme molemmat kuin lahjaksi elämänhaluisen ja intohimoisen suhteen. Molemmille uusi elämä, siis. Mutta kuinkas sitten kävikään. Rakkauteni kesti yllättävät pahoinpitelyt. Miehessä oli ihan selkeästi ne kaksi puolta, paha ja hyvä. Mistään narsistista en nyt puhu, vaan ihan tavallisesta suomalaisesta miehestä, joka oli kyvytön käsittelemään avioliitossaan petetyksi ja jätetyksi tulleen tunteita. Toisinaan paha olo riistäytyi pahoiksi teoiksi minua kohtaan. Jotenkin vaan kestin sen.
Mutta nyt, muutettuamme 8 v sitten vieraalle paikkakunnalle ja aloitettuani ihan aina haaveilemani yritystoiminnan, alan kokea tunnetasolla taantumia. Tilanne on mennyt jotenkin ihan päälaelleen, en voi enää sietää häntä. Pettymys iski nyt. Minulle on tehty pahaa. Yhtäkkiä en haluakaan enää hyväksyä niitä asioita, mitä tapahtui silloin. Keskusteluyhteys on katkennut, asumme ison maatalon äärimmäisissä kamareissa enkä todellakaan pysty enää mihinkään läheisyyteen, en halua enää mitään. Ja hän ei ymmärrä, laskee ääneen kuukausia, jotka hän on joutunut elämään ilman… niin loukkaavaa, niin ymmärtämätöntä.
Ongelma on nyt ihan hengitysilmassamme; olen ehdottanut, että molempien takia eroaisimme. Hän saisi jostain elämäänsä tärkeän seksin takaisin, minä saisin vapauden olla ilman painostusta asiaan, johon en pysty nyt enkä tätä menoa ehkä koskaan. Hän ei suostu eroon. Olen ilmaissut, että edes omaisuutta en halua puoliksi, koska hänellä on sitä, haluan vain jäädä tähän jatkamaan yritystäni ihan tällä nykyisellä = aika vaatimattomalla kaavalla, minulle jäisi vain osa tilasta, hyvin vähäinen, siis. Kunhan yritykseni vaan saisi jatkaa hyvin alkanutta kehitystään tässä. Ja minä myös…
Ei. Hän ei lähde. Hän ei eroa. Nyt saan siis kuulla päivittäin vittuilua uudesta miehestä. Sellaista ei ole. Haluan vain oman itseni takaisin. Olen jo viisikymppinen, en edes haikaile uutta rakkautta vaan ihan sitä vapautta ja sielunrauhaa elää tätä hyvää pikkupikkuelämääni.
Onko miehen helpompi kuitenkin hyväksyä, että akka jätti uuden uroksen takia kuin että akka ei enää vaan halua edes elää kanssani ???
What to do ??? Näen painajaisia, että hän tulee ja raiskaa. Unissani elän uudestaan kaikkea sitä pahaa, minkä silloin ennen koin hänen kanssaan. Silloin asioista pystyttiin kuitenkin keskustelemaan.
Nykyinen tilanne on siis umpikuja.
Haluaisin vain vapauttaa meidät molemmat, elämää on vielä jäljellä. Mitä tehdä? Auttakaa, jos suinkin keksitte ajatuksia johonkin suuntaan !!!!