Vaimon suhde työkaveriinsa

Vaimon suhde työkaveriinsa

Käyttäjä Lauri5 aloittanut aikaan 28.08.2016 klo 00:54 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Lauri5 kirjoittanut 28.08.2016 klo 00:54

No niin.. Mistä tän avautumisen aloittais🙂 no lyhykäisyydessään tämä on nyt mennyt niin että ero laitettiin joulukuussa vireille.tän jälkeen Selvisi että vaimolla oli suhde työkaveriinsa. Kielsi kaiken alkuunsa. Pari kolme viikkoa meni et ei nähty kunnes alettiin taas viihtymään yhdessä. Maaliskuusta asti asuttu taas yhdessä ja nyt vaimo odottaa meidän esikoista. Ostettiin omakoti talo ja kaikki on mallillaan. Mut nyt selvis et edelleen viestittelee tän työkaverinsa kanssa. Välillä olen hänen puhelimen salaa tarkistanut ja kyllä siitä sellaisen käsityksen saa että jonkulainen salasuhde heillä on. Toisinaan mennyt pitkään et ei ole viestejä vaihdettu jne. Mut taas tää rumba alkoi ja en tiedä mitä tehdä. Lapsesta olen varma että se minun ja vaimo on muuten kyllä rakastava ja huomioidaan toisiamme joka päivä. Tiedän että jos sanon lukeneeni niitä viestejä niin siitä ei saa muuta kuin pahan riidan aikaiseksi. Koko ajan olen yrittänyt ajatella että annan ajan näyttää että kyllä se siitä, asiat järjestyy oikein. Oltiin sitten yhdessä tai ei. Toisinaan tuntee itsensä tosi tyhmäksi kun seuraa vain vierestä tätä kaikkea. Kieltää kaiken että ei ole kuulunut mitään tästä toisesta ja kertoo pelkästään negatiivisiä asiota hänestä. Nyt alan vain olla siinä pisteessä että palan loppuun tässä hommassa. Ei enää käy järkeen että me olemme naimisissa,ostettu talo, hän on raskaana ja kaikki on viimisen päälle niin kuin pitää niin miksi vaimoni tekee kaiken tämän…😞
Tuntuu että tässä on pelissä niin paljon että hätiköimällä en haluaisi pilata tätä. Ollaan puhuttu enemmän kuin koskaan ennen! kipeistäkin asioista ja molemmat ollaan tosi rakastuneita. Olen panostanut tähän parisuhteeseen tosissani ja aidosti. Ja tämä talo hommakin.. Velkaa on nyt sen verran paljon että ei tästä niin vain erotakkaan enkä haluakkaan. Jostain vain pitäisi ammentaa jaksamista tän keskelle. Luulisi asioiden valkenevan kaikin puolin kun tämä kolmas osapuolikin huomaa raskauden. Kiitos ja anteeksi jos luit tänne asti. Saattoi vain tulla sekavaakin tekstiä😋

Käyttäjä Lauri5 kirjoittanut 28.08.2016 klo 12:07

Sitäkin tässä mietin että meeneeköhän kaikki vain pahemmaksi ja vaikeammaksi jos olen hiljaa ja seuraan sivusta...

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 28.08.2016 klo 15:08

Menee pahemmaksi. Nosta kissa rohkeasti pöydälle, äläkä anna periksi, vaikka toinen hermostuisi. Sanot, että asiasta puhutaan nyt suoraan ja riitelemättä. Jos ei onnistu, sano vaimolle,että miettii vaikka seuraavan päivään, mikä hänelle on tärkeää ja mikä ei ja tee selväksi,että asia käsitellään j myös se, että hommasta on tehtävä loppu kertakaikkiaan, onhan lapsikin tulossa jne.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 28.08.2016 klo 16:04

Tietämättä enempää voisiko olla että vaimolla on vain ystävyyssuhde kyseisen henkilön kanssa eikä uskalla avoimesti myöntää kun pelkää mustasukkaisuutta. Sinun kanssa hän on talon ostanut ja lapsen halunnut. Ota avoimesti asia esille. Kyllä siinä sitten selviää mistä kyse ja saat itsellesi mielenrauhan. Aika outoa olisi että kyse vaimon kohdalla olisi jostakin vakavammasta mutta eihän sekään ole poissuljettu. Kovin on stressaavaa elää epätietoisuudessa.

Käyttäjä Lauri5 kirjoittanut 30.08.2016 klo 23:57

Toisinaan nämä viestit on kyllä hyvinkin kaveri painoitteisia mutta toisinaan ne menevät sitten lievään hempeilyyn ja sydämmiin ja toisistaan lähettelevät kuvia.. Kipeää ne tekevät kuitenkin eivätkä ole minun mielestäni asiallisia. Tämä mies on kuulemma tehnyt selväksi että haluaa hänet itselleen eikä kunnioita meidän suhdetta minkään vertaa☹️ pakko tämä on ottaa puheeksi kunhan sopiva tilanne ja hetki vain tulee eteen.

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 31.08.2016 klo 09:25

Hempeily yms. ei kuulu kaverisuhteisiin ja lisäksi, jos heillä on ollut aiemmin jonkinlainen intiimimpi suhde, niin sellaisen muuttaminen tavalliseksi kaverisuhteeksi lienee hyvin hankalaa. Ja jos mies on tehnyt selväksi, että haluaa vaimosi itselleen, niin kyseessä ei voi olla mikään pelkkä kaverisuhde.

Ihastuminen voi olla erittäin voimakas, lähes vastustamaton tunne, jota on (ainakin osan meistä) vaikea hillitä. Tässä kohtaa pitäisi tulla mukaan arvot. Eli pystyykö elämään arvojensa mukaan (esim. parisuhde, perhe) vai onko tunteidensa vietävänä (ihastuminen)?

Helpoin tapa päästä ihastumisesta lienee etäisyyden ottaminen ihastuksen kohteeseen. Tässä tapauksessa esim. työpaikan vaihto, jos se on mitenkään mahdollista. Näin esim. meillä kävi ja se on helpottanut omaa oloa ja elämistä huomattavasti - ja ilmeisesti myös puolisoni ihastuksen tunne on vähentynyt "yllättävän nopeasti" (mitä se oletus ikinä on ollutkaan). Vaikea toki sanoa kuinka paljon työpaikan vaihto on tuohon vaikuttanut.

Joten nosta kissa pöydälle ja ota asia esiin!

Käyttäjä Lauri5 kirjoittanut 11.09.2016 klo 01:50

Voivoivoi... Hankala tästä on alkaa kertomaan että: katselimpa sun puhelimesta viestit. Olet sitten kuitenkin ollut yhteydessä tähän tyyppiin?? 😋 pelottaa se reaktio mikä sieltä tulee... (lautaset,lasit,ikkunat ym. Särkyy ja se huuto et minä olen tehny väärin lukemalla sen viestejä ja rikkomalla hänen yksityisyyttään) en tiedä. Ei tämä ole hyvä mitenkään päin😯🗯️

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 11.09.2016 klo 16:20

Eipä taida olla. Jos ei pysty tilannetta avoimesti selvittämään täytyy elää epävarmuudessa. Ei kai puolisoa noin paljon.tarvitse pelätä. Jos huutaa ja raivoaa mitä sitten. Silloin voi asiaan tulla joku selvyyskin oli se mitä tahansa.