On se välillä vaikeaa, tämä elämä nimittäin.
Kirjoitin jo pitkän pätkän äsken, mutta pyyhin kaiken pois. Olisi niin paljon kirjoitettavaa, vaikka kirjan verran, iloa, surua, kyyneleitä, vihaa, tuskaakin, tunnetta, toivoa ja tahtoa.
Kirjoitin sen aikasemman otsikolla ”insesti”, ja vaikka se onkin kirjoitukseni ydin, niin se on vain niin ruma, ja leimaava sana.
Mites siitä kirjoitan, siinä sitä on käsiteltävää enemmän kuin tarpeeksi. Ja tekee jotenkin mieli pyytää anteeksi, että tästä kirjoitan, mutta voihan kuka ei halua lukea niin lakata tässä kohtaa lukemasta tai jo tuossa kohtaa missä sanan mainitsin ekan kerran. Ai miten ni tabu?;)
Olen yli kolmenkympin ja elo rullaa eteenpäin asiat tiedostaen ja asiat huomioon ottaen, ihan hyvin menee.
Lapsuuden kokemuksista on jäänyt huono itsetunto ja luottamus elämään ja muihin ihmisiin on saanut pienoisen kolauksen. Luottamuksen puutetta voisi parhaiten kuvailla siten, että mikään maailmassa tai elämässäni tapahtuva ei yllätä. Vaikka mies sanoo, ettei petä, niin se on melkein ihan se ja sama mitä hän sanoo, koska tässä maailmassa voi tapahtua mitä vaan. Ei äitikään uskonut, että mies koskisi tyttäriinsä.
Vaikka enpä tietysti kaikkea luottamuksen puutetta ja elämän vääryksiä selittele lapsuuden tapahtumilla, mutta paljon se töitä teettää, että luottaisin hyvään ja kauniiseen. En kuitenkaan koe olevani kyyninen tai tosi pessimisti. Ehkä sellainen superrealisti.
Ehkä asioilla on eniten vaikutusta juuri parisuhteessani, ja mies tietää kaiken, mutta ei ole hirveän innokas puhumaan tästä tai ylipäätään tunteistaan, ja en sitä hirveästi häneltä odotakkaan, koska vaikea kokonaisuushan tämä on käsitellä. Seksielämämme on hyvää, ja senkään takia en miehen kanssa halua näitä asioita puida, koska pelkään, että hän alkaa pitämään minua liian hauraana ja jotenkin ”liattuana”..
Isäni ei kuitenkaan raiskannut minua tai siskoani mutta kaikkea vähän siltä väliltä. Mitään juttua ei asiasta nostettu, ja alkuun olimmekin näennäisissä väleissä, mutta siskoni teki lopulta tilit selviksi hänen kanssaa, koska vihan tunteen alkoi puskea läpi, ja hyvä niin, koska enää ei tarvitse olla mukana suuressa ”hyvää isänpäivää” ja ”ihanaa joulua” teatterissa.
Yhteyttä isääni pidän sen verran, että elämän suuret käänteet, kuten hei, olen mennyt naimisiin ja aijaa, vai että kasvain sulla -tiedot vaihetaan. Se riittää minulle, en pysty enää näkemään tai olemaan enemmän tekemisissä. Kaikki olisi vain niin teatteria. Eniten suren sitä, ettei elämässäni ole sellaista isä hahmoa, jonka kaulaan voisin kapsahtaa, ilman että tarvitsee miettiä, millä mielin hän halaa. Kuka suojeli minua lapsena kaikelta pahalta?
Ja silti uskon Jumalaan 🙂 ei aina vaan Herran kanssa olla ihan yhtä mieltä asioista ja elämän oikeudenmukaisuudesta.
Tämä tästä nyt alkuun.
Kynnys mennä ammattiauttajalle on suuri. Kyse on rahasta ja kasvojen menetyksestä..
Siskoni on vihdoinkin päässyt terapiaan, ja hän kokee asiat voimakkaammin ja haittaa hänen perusarkeaan. Itse vain pelkään, milloin itellä alkaa muki läikkyä yli. Ja tiedän kyllä, että jossain kohtaa pitää itsenikin mennä, ainakin varmuuden vuoksi vähän jutskailee jutuista. Kerran yritin mutta pari kertaa kun olin käynyt niin nainen huokaili, että josko minun pitäisi yrittää antaa anteeksi.. se oli se henkilökemia terapeutin kanssa siinä sitten. Kai minulla on lupa myös vihata, ja olla pikkuisen heikko.
Siltikin elämä on kaunista. Hyvää kevään odotusta ihmiset!