Uskottomuus paljastuikin todelliseksi kaksoiselämäksi
Päätin kirjoittaa tänne jäsentääkseni omia ajatuksiani ja kenties samalla toivon, että jollakulla täällä olisi kokemusta edes samantyyppisestä tilanteesta ja sitä kautta saisin vertaistukea ja ulkopuolisen ihmisen mielipiteen.
Mutta aloitan alusta. Olen epäillyt miestäni pettämisestä ajoittain jo useamman vuoden ajan. Olen myös kysynyt häneltä asiasta suoraan, ja aina hän on kieltänyt asian ja loukkaantunut. Erään kerran näin hänen kännykkänsä ruudulle pomppaavan seksiviestin, mutta senkin mies onnistui selittämään parhain päin. Viimein sain itsestäni sen verran irti, että otin suoraan yhteyttä seksiviestin lähettäjään ja niin koko vyyhti alkoi paljastua. Miehellä oli ollut tuon naisen kanssa seksisuhde melkein kahden vuoden ajan. Kun mies jäi tästä kiinni, avautui hän kaikesta. Hän on elänyt aivan suoranaista kaksoiselämää. Hänellä on seuranhakuprofiileja monissa nettipalveluissa sekä ollut viimeisen viiden vuoden aikana lukemattomia seksisuhteita ympäri Suomea. Mies tekee reissutyötä ja on paljon pois kotoa ja sillä tämä onkin mahdollistunut.
Mies on onnistunut vakuuttamaan ja valehtelemaan itselleen, että meillä on ollut avoin suhde. Hänen puheitaan tukee se, että olen ollut yhteyksissä muutamaan hänen kumppaniinsa ja he ovat olleet tietoisia perheestä ja olleet siinä käsityksessä, että suhteemme on avoin. Mies on aivan murtunut. Suuremmassa shokissa kuin minä itse. Hän on omasta mielestään koko ajan ollut sitoutunut minuun ja lapsiin ja perheeseen eikä ole etsinyt mitään ”parempaa” tai ”korvaavaa”. Seksi on ollut hänelle ajan vietettä ja harrastus. Kun kaikki tuli ilmi (reilu 6kk sitten), mies omien sanojensa mukaan lopetti kaikki tapailut ja hän on kyllä monessa suhteessa muuttunut. Hänellä on suuri halu selvitä tästä eteenpäin yhdessä eikä hän halua erota. Ja hän on vannonut, että tällainen säätäminen loppuu. Hän, toisin kuin minä koen, ei koe että olisi pettänyt monta kertaa vaan laskee tämän yhdeksi isoksi pettämisen vyyhdiksi, josta on nyt kiinni jäätyään havahtunut. Eikä hän kuulemma enää koskaan halua loukata minua näin.
Mies on tätä pettämiselämää lukuun ottamatta hyvä mies ja puoliso. Olemme olleet yhdessä teini-ikäisestä saakka (melkein 20 vuotta) ja meillä on kolme alle kouluikäistä lasta. Nyt tämän kaiken paljastuttua olemme puhuneet paljon asioista, mistä olisi pitänyt puhua jo aikoja sitten. Mies vakuuttelee rakkauttaan ja olemme pystyneet elämään ihan ok arkea, mutta nämä kaikki salaisuudet syövät minua elävältä. Tuntuu, etten tunne enää koko miestä. Toinen puoli minusta haluaisi uskoa, että tästä pääsemme vielä eteenpäin sillä kiintymystä on ja miehen puolelta näen suurta tahtoa. Omaa tahtoani epäilen, kuten myös sitä, voiko toinen mukamas muuttua kaiken jälkeen.