Yhteistä elämää takana 15 vuotta ja yksi ihana pieni lapsi. Vaimollani on aina ollut jonkinasteisia masennusoireita, muttei ole suostunut niistä koskaan lääkäriin menemään. Yllensä syksyt ovat olleet hankalimpia. Hänen perheensä on, anteeksi vain ilmaus, melko köyhä ja itse olen ehkä keskivertoa paremmin toimeentulevasta perheestä. Minä siis ajauduin heti alkuunsa rahoittamaan aivan kaiken. Matkustelua ulkomailla, vaatteita ja lahjoja. viidentoista vuoden aikana olen onnistunut saamaan raha-asiani sotkuun ja velkaa hankituksi enemmän kuin tarpeeksi.
Nyt kun seinä nousi pystyyn, niin minä olen syyllinen ja hän miettii eroa. Tai uhkailee sillä. Jos olen myötämielinen niin kaikki käännetään minun syyksi, kuinka vain haluan eroon hänestä jne. jne. Kun taas sanon, että rakastan enkä halua erota, on sekin väärin. Näitä laukun pakkaamisia on ollut aina ja nyt viime aikoina on alkanut yhä enemmän tuntumaan, että kumpa olisin silloin antanut mennä, kuinka nuori ja tyhmä olinkaan. Nyt olen rakentanut itselleni pienen vankilan, josta ei näytä olevan ulospääsyä. Häntä on lapsena hakattu ja kun hän suuttuu, niin olen saanut minäkin tuta, useammankin kerran. Alkuaikoina vielä säikähti tekoaan, nykyisin se on minun vikani, koska kerjään sitä. Joskus pelkään, että kun hermo menee hän tekee lapsellemme jotakin. Kerran erehdyksessä koitin jopa puhua siitä, jolloin sain kuulla kuinka kamala ihminen olen, kun saatoin edes sellaista ajatella. Ja se oli taas eropapereiden kirjoituksen aika. Niitä on täytetty monen monituista kertaa.
Minun vanhempani oat eronneet ja äidillä on jonkinasteisia mielentereysongelmia, eikä isänikään aivan normaali ole. Tai kukapa olisi? Hän on kuitenkin jostain suuttunut, eikä vastannut mistä, vaikka suoraan sitä kysyin. Ilmeisesti vaimooni, sillä ei voi tulla meille. Se on myös minun vikani, ettei minun vanhempani kysy lastamme hoitoon/tarjoudu auttamaan. Tai on sanottu, että kun tuotte ja niin edelleen, mutta se ei vaimolleni käy. Hänelle pitää tarjota apua, kun hän sitä tarvitsee. Hän ei kysy keneltäkään apua, vaan hänelle on sitä tarjottava, koska hänkin on tarjonnut apuaan aina muille, vaikkeivat ole kysyneet. Hän tekee talkoilla ja kun hänelle tehdään on siitä maksettava viimeisen päälle.
Luulisi, että olen aineissa kun luen tätä sekavaa sepostusta. Tuntuu, että kaikki kaatuu päälle. Suurimpana on tietysti raha, mutta mukana kaikki muu, miljoona pientä asiaa. Olisi ihana elää edes yksi viikonloppu ilman piikittelyä. Nyt kun olen opetellut olemaan hiljaa ja olemaan lähtemättä mukaan, niin saan valituksen, että pysyisin poissa, kun on naama kuin norsunvittu. Unelmoin uudesta elämästä. Lasken mielessäni miten pystyisin ehkä pitämään tuon ihanan talon ja tekemään asioita joista nautin. Pelkään vain, että jos minä otan eron en näe lastani enään koskaan. Vaimoni on todella ptikävihainen ja suoraan sanottuna ilkeä ja laskelmoiva. Hän onkin sanonut monta kertaa, että jos rupean hankalaksi, niin hän lähtee, enkä näe lastani koskaan. Sossussa kyllä ollaan äidin puolella. Ja osaa hän vakuuttavasti kyllä esittää sopivan roolin, etten epäile yhtään etteikö minusta tulisi lastensuojelussa monsteri, joka haluaa tuhota lapsemme. Ja äitihän on aina lapselle läheisempi, mitä sitä kieltämään. Enkä halua kilpailla tai tapella. Haluaisin vain, että kuuluisin lapseni elämäään. Olisin parempi isä kuin mitä omani on ollut minulle.
En vain tiedä mitä tehdä enään. En jaksa tätä. Olen koittanut puhua, mutta vastaus on, että minun ongelmani, minun mentävä puhumaan ammattilaiselle. En minä saa raivareita, jos ei pysty tilamaan merkki vaatteita netistä ,ostamaan mitä haluaa. Ja sitten sanotaan, että on se kumma kun ei saa pettymystään näyttää. JOs minä näytän, niin mikä huuto. Kaikki mitä minä hankin on turhaa, jos haluaa minulle jotain ostaa, niin siitä saa kuulla, kuinka herralle pitää hankkia, mutta muut ei saa mitään. Eihän kotiäidit minkäänarvoisia ole.
Tämä viikko tulee olemaan yhtä helvettiä, koska olen työmatkalla. Ja ainakun olen poissa kotoa, niin helvetti on valmis. Varsinkin, kun en pysty koko ajan olemaan puhelimessa ja riitelemään. Haluaisin vain pois tästä paskasta jotenkin. Haluaisin, että aamulla olisi ihana herätä uuteen aamuun. En vain tiedä miten se olisi mahdollista.