umpikuja vai ulospääsy
Olen tilanteessa, jota en osaa ratkaista. Avioliittoni on kulissi-sellainen, olemme yhdessä toistaiseksi ja mieheni tietää, että minulla on ulkopuolinen suhde. Se asia mieheni kanssa on keskusteltu pitkin ja poikin. Paluuta entiseen elämään pidän hyvin epätodennäköisenä. Vaikeampi asia minulle on, kun olen rakastunut toiseen mieheen, joka on tahollaan naimisissa, eikä pysty, tai ei halua siitä liitosta irrottautua, ainakaan tässä vaiheessa vielä. On itsekin todella hämmentynyt tästä tilanteesta. Kärsin, kun näemme liian harvoin, aina tulee esteitä. Senkin ymmärrän, mutta miten tästä henkisesti selviää. Antakaa hyvät ihmiset joku vihje, pitäisikö vaan raaasti unohtaa tuo mies, kärsiä kivusta loppuelämänsä, vai pitääkö tyytyä siihen, että tapaamme, kun hänelle sopii. Aivan tyhmä ja alkeellinen kysymys tässä vaiheessa elämää, kun kaiken pitäisi olla seesteistä, rauhallista ja suurimmat tunteet läpikäyneenä naisena pitäisi koettaa elää. Taidan olla, siis olen, ensimmäistä kertaa elämässäni todella rakastunut. Vaikea myöntää tuotakaan, mutta menköön nyt. Toisaalta tiedän, että pakko kai tähän on tyytyä, mutta miten te muut olette selvinneet tai ratkaisseet tämän tyyppiset asiat. Miehen liitossa pysyminen/pysymättömyys on vielä avoin, kun hänkään ei tiedä, kuinka kauan jaksaa elää itsekään pelkissä kulisseissa.