hei malina. Kyllä on ukilla lääkitystä, aika montakin.
Nyt, kun minulla on syyslomaviikko, olen ollut paljon ukin kanssa. Tehneet pieniä retkiä lähimaastossa ja keitelleet kahvia nuotiolla. Ja ukilla on ollut hyviä hetkiä vaan ja yleensä pannullinen kahvia on riittänyt. Olen kyllä häneltä kysynyt, että haluaisiko se jo kuolla, ei halua. Joten unohdan ainakin sen eutanasian.
Kun minä olen adoptiolapsi, eikä tämä ukki ole minua kauan tuntenut, niin minä pelkään päiviä kun se menee menneisyyteen. Koska minä en siellä ole. Minuan adoptioveljelläni on parempi tilanne kuin mulla. Jos ukki unohtaa kuka se on, se on voi sanoa, että olen sinun poikasi poika, etkö muista. Tai ei sekään pahalta tunnu, kun ukki sanoo veljeäni isämme nimeltä, sen voi aattella olevan vaan sekaannusta, joita sattuu kaikille.
Entäs sitten mie? Jos ukki ei yksi päivä muista kuka minä olen, en voi mitään sanoa, että olen poikasi tyttö. Mietin, että sotken ukkiani enemmän, jos se on kaukana menneisyydessä, jossa minä en ollut sen pojan tyttö. Hitsin sekavasti minä selitän mutta on kauhiaa aatella, että jonain päivänä ukki on päänsä sisäällön kanssa ajassa missä en ollut vielä sen sukulainen.
Kyllä olen tämän viikon aikana huomannut etten minä jaksa ukkiani joka hetki. En yleensäkään jaksa sos.suhteita kovin paljon. Enkä minä halua, että meidän suhteesta tulisi sellainen, että minä tuntisin velvollisuudekseni mennä ukin luo joka päivä vaan että voisin edelleen mennä vaan silloin kun ajatus tuntuu hyvältä ja haluan sen seurassa olla. Sitten aattelen, että se voikin olla kuollut eräänä aamuna, kuten oli biol. ukkini jonka kanssa kyllä olin joka hetki. Mutta olin silloin lapsi. Mutta, että jos jätän päivän väliin, eikä seuraava päivää enää olekaan ja miettisin lopunikääni miksi jätin päivän väliin.
Toisaalta kai ukkikin haluaa olla yksin omine ajatuksineen vaikka ne välillä ovatkin sekoja ajatuksia. Mutta kun hänkin on ollut aina sellainen erakkoluonne, niin voisin luulla, ettei alzheimer sen luonnetta ole muuttanut tuossa suhteessa. Että voisin hyvällä omallatunnolla antaa sen olla välillä omissa oloissaan. Vaikka tuo onkin vaan tekosyy sille että haluan itsekin olla omissa oloissani välillä.