Tuomiota odotellessa...
Mieheni jäi alkukesästä kiinni siitä, että mesessä jutteli kaikkea muuta kuin soveliasta työkaverinsa kanssa. Tämän jälkeen hän pyyteli anteeksi ja sanoi, että minua hän rakastaa eikä halua erota. Hän sanoi, että tämä oli ollut ainoa kerta, ja että kaikesta huolimatta he olivat vain kavereita. Alkoi jopa puhumaan, että on ajatellut lapsien hankkimista.
Viime viikon maanantaina sitten mieheni ilmoitti tekstiviestillä, että meidän olisi illalla puhuttava. No, hän kertoi sitten, että hänen tunteensa ovat kadonneet minua kohtaan. Sanoi, ettei vika olisi minussa tai meidän suhteessa, että ne ovat vain kadonneet ja hän on vain odotellut, että ne palaisivat. Oli kuulemma tämän mesekeskustelun jälkeen ruvennut pohtimaan, että miksi oli käyttäytynyt näin, kun ei ole koskaan ennen niin tehnyt ja oli sitten tullut tähän johtopäätökseen, ettei rakasta enää minua. Kuitenkin sanoi, ettei haluaisi luovuttaa näin helpolla. Ihmettelin, et miks se ees puhui lasten teosta, jos kerran tilanne oli tämä, niin sanoi vaan, et ois vaan kaivannu jotain muutosta… Sanoinkin, et eihän kriisiä ainakaan helpota lasten teko.
Muutama päivä kului ja hän oli muuttunut hyvin etäiseksi, eikä edes juuri puhunut minulle. Viikonloppuna hän sitten yllättäen toikin tämän muijan meille, kun meillä oli muutakin porukkaa kylässä ja tämän miehen siskon. Jätti vain esittelemättä, mutta ihmettelinkin, et miks toinen esitteli itsensä, mutta toinen ei ja muutenkin se käyttäytyi omituisesti.. ei esim. puhunut juuri mitään mun ollessa huoneessa.
Illalla sit tivasin mieheltäni, et kuka se oli, niin tunnusti. Kysyin, et enkö mä sanonut etten halua ikinä tavata sitä, niin tuumas vaan, et nyt on vähän myöhäistä. Eipä tullut mies kotiin edes yöks.. sanoi olleensa toisen kaverinsa luona. Pyyteli kyllä taas käyttäytymistään anteeks, kun annoin sen seuraavana päivänä kuulla kunniansa.
Tällä viikolla olen yrittänyt saada miestä puhumaan ja kertomaan, että haluaako hän edes yrittää, mutta vaikka kuinka yritän nyhtää, niin mitään ei tahdo saada hänestä irti. Hän ei osaa vastata ja häntä kuulemma vituttaa sen verran, ettei tahdo olla motivaatiota tehdä mitään asialle. Kysyin vielä, että onko varma, ettei hänellä ole mitään meneillään jonkun toisen kanssa, tai ettei hän olisi ihastunut toiseen, niin vastaus oli, et jos jostain sellaisesta olisi kyse, niin hän olisi jo lähtenyt käveleen, koska hänen fiiliksensä on niin paskamaiset jo muutenkin. Olen yrittänyt puhua, että pitäisikö meidän vaan yrittää jutella ja ehkä viettää kahden keskeistä aikaa, joka on kieltämättä jäänyt vähille (minulla 10v. poika) ja yrittää virkistää meidän väljähtynyttä parisuhdetta, mutta hän kuulemma haluaisi vain olla yksin ja ottaa etäisyyttä asioihin. Sitä vaan on vaikea järjestää, kun pojalla koulu ja itse opiskelen kotoa käsin. Eilen kävin haastattelussa työharjoittelua varten, mutta en saanut paikkaa… Olisin niin tarvinnut sen, että pääsisin pois kotoa ja keskittymään johonkin muuhun ja mieheni olisi saanut enemmän yksinoloa.
Olen kuitenkin antanut hänen nyt olla rauhassa kaksi päivää kyselemättä mitään ja hän on edelleen vältellyt minua. Puhunut vain jos on ollut pakko jotain kysyä, viettänyt aikaa salilla ja kavereiden luona.
Tänä aamuna hän sitten töihin lähtiessään tuumasi, että meidän pitää puhua kun hän tulee 12:n jälkeen kotiin. Oli tosi kiva, et taas kerran ilmoitti tuollei, et mun pitää sit puol päivää viettää epätietoisuudessa. Tosin ei kyllä vaikuta mitenkään lupaavalta, enkä osaa olla kovin toiveikas. Vaistot sanoo, että se ilmoittaa vaan haluavansa erota tms.
Halusin vain purkaa tuntoja teille, kun vielä on kaksi tuntia aikaa odotella ja olo on kamalan epätoivoinen, surullinen ja pettynyt. Menimme viime kesänä naimisiin ja tähänkö se sitten jäi? Yhteistä taivalta 7 vuotta takana. Masentaa, kun itselle avioliitto on niin tärkeä asia, että sen eteen haluaisi tehdä töitä, mutta en taida saada mahdollisuutta.
No, parin tunnin päästä olen viisaampi. Pitäkää peukkuja, vaikka en osaa enää mitään hyvää odottaa…