Tunteeton rakkaudessa
Siitä on nyt puolitoista vuotta. Tuli ensimmäisen kerran elämässä tarve löytää joku, jonka kanssa jakaa elämänsä sen suuren nuoruuden rakkauden jälkeen. Se nuoruuden rakkaus kohteli kuin prinsessaa. Olinhan kaunis ja kunnollinen perhetyttö. Tietysti myös hyvin kokematon. Elämänkriisissäni olin nyt hyvin altis kaikenmaailman kauniille puheille. Uskoin sen jutun, kun hän lupasi rakastaa loppuelämänsä. Sellaista lupausta kukaan ei ollut vielä tehnyt, vaikka minua oltiinkin todella rakastettu ihmisenä aiemmin. Rakastaa loppuelämänsä? Mitä se sitten oli? Se oli puoli vuotta sitä, että heitettin mm. asunnosta ulos, katseltiin muita naisia, pidettiin kuin orjana muutenkin, naureskeltiin sille, että ei 15- vuotiaana käynyt muuta kuin selvin päin limudiskossa ja vain katseli poikia, koska kunnioitti itseään. Sieltäkin tultiin aina kotiin ajoissa. Vähäteltiin myös äitiyttä minussa vaikka nuoruuden suhteessa sitäkin oltiin ihailtu. Mutta isä oli onneksi sanonut ei tälle yritykselle. Ei ollut hienoa vastaanottoa hienossa kodissa. Kun isä sanoo ei, niin se on ainut tapa joka nostaa kunnon perhetytön naiseuden takaisin siihen pisteeseen, mitä se oli silloin joskus kun rakastettiin. Isän ei voi olla joskus paljon tärkeämpää kuin suuret häät. Kuitenkin on kyse samasta asiasta. Ei sillä ole merkitystä, kuinka suuret häät saa kun rakastaa. Ei silläkään ole merkitystä, millaiset bileet on missäkin raflassa. Hetken hauskanpito tuntemattomien miesten kanssa jossain paikallisessa kuuluisassa raflassa tehosi joskus tähän kriisiin. Mutta sorry, nyt tehoaa vain se, että tiedän miten tähän yritykseen vastattiin. Eihän siellä yhdessä raflassa olisi kuin se sama peli, joka on jatkunut vuodesta toiseen ja jonka olen aina hävinnyt, koska olen niin kunnollinen. Miksi menisin sinne taas, koska eihän heistä yksikään kykene rakkauteen. Minä osaan tietysti pitää myös hauskaa, mutta mitä juhlimista tässä on? En minä juhli rakkauden pilkkaa.