Tarinani juontaa juurensa jo muutaman vuoden taakse. Aviomieheni ihastui firman pikkujouluissa naispuolisen työkaveriinsa ja minulle asia esitettiin alussa hyvin viattomana ystävyytenä. Käytiin kahvilla, mesetettiin päivittäin ja olihan hän kerran naisen luona yökylässäkin. En hyväksynyt ystävyyttä ja hain eroa, mutta mieheni ”itki” minut takaisin. No annoin kaiken anteeksi, mutta viestittely ja kahvittelu jatkui. Olin voimaton, itkupotkuraivarit eivät auttaneet, kaikki oli kuulemma minun vikani, olin urkkinut hänen asioitaan, hän ei ollut kuulemma koskaan halunnut loukata minua. Ajatteli että kun en tiedä, olen tyytyväinen. Käytiin pariterapiassa josta emme saaneet apua koska terapeutti ei koskaan ottanut asioihin kantaa ja jäikin kohta pitkälle sairaslomalle eikä tainnut koskaan enää palata työelämään koska ainakaan luvattua yhteydenottoa ei enää tullut. No, tämä nainen löysi sitten uuden kumppanin elämäänsä ja mieheni yhteydenpito häneen loppui. Kunnes… yllätys yllätys, tuli uusi nainen kuvioihin. Sama meno, treffejä sovitaan ja viestitellään päivittäin. Mistäkö tiedän kaiken tämän? Olen aika salapoliisi, enkä kyllä ollenkaan ylpeä siitä. Mutta joka tapauksessa mieheni kieltää että hänellä olisi mitään yhteydenpitoa naisen kanssa. Kuulemma pelkkää työasiaa, mutta mielestäni hyvän yön suukkotoivotukset eivät ole työasioita. Naurettavaa on myös se että mieheni lähettää joka aamu minulle saman viestin kuin naisystävälleen, sydämien ja suukkojen kera. En tiedä miksi minun pitää onkia kaikki tämä tieto, kenties siksi, että minulle on valehdeltu niin monta kertaa, että halua saada 100% varmuuden asiasta. Nyt tilanne on sellainen että mieheni läsnäolo jo ahdistaa ja ällöttää. Vielä muutama viikko sitten, ennen kun sain tietää kaiken tämän, niin välillämme oli lämpöä ja rakkautta sen kaikissa muodoissa. Nyt seksin ajattelukin saa vatsalaukkuni ylösalaisin. Yhteistä taivalta on jo reilu 20 vuotta takana, lapset kohta aikuisia. Ajattelin hakea itselleni ammattiapua. Tiedän että ei ole tervettä kyttäillä toisen puhelinta, mutta se kertoo minulle kaiken sen minkä olin jo aavistanutkin. Mieheni tietää urkkimisistani, nykyään hän poistaa heti viestit ja vaihtaa pääsykoodin usein. Silti joskus saan tietooni muutaman viestin jotka on unohdettu poistaa. Olen jotenkin voimaton toimimaan, tiedän että pitäisi lähteä pois, mutta… Onko kellään kokemusta esim. omavalmentajasta, tai jostain elämänhallintaryhmästä? Onko ihan huuhaata? Kokemukset parisuhdeterapiasta on aika ala-arvoiset.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.