Hei petetty08,
Samaa pohdintaa olen käynyt kuin sinäkin. Ensin vihani kohdistui mieheeni, mutta kun olemme asioita selvitelleet ja olen alkanut ymmärtää mieheni pettämiseen johtaneita syitä, on vihani häntä kohtaan laantunut. Ymmärrän syitä olleen itsessäni myös. Sen sijaan aloin tuntea voimakasta vihaa sitä toista naista kohtaan, koska se, mitä hänestä tiedän, ei tuo mitään lieventäviä asianhaaroja, joiden kautta voisin ymmärtää hänen tekoaan. Hän on myös perheellinen, pienen lapsen äiti. Koen, että anteeksianto voi tapahtua vain ymmärtämisen kautta, edes jollain tasolla täytyy pystyä selittämään, miksi näin kävi. Tuon naisen kohdalla kyse on mielestäni pelkästä itsekkyydestä ja mielettömästä ihailun tarpeesta.
Päätin lähettää naiselle sähköpostin, jossa sanon, mitä mieltä hänen toiminnastaan olen - hän on ehdokkaana syksyn kunnallisvaaleissa, mikä on mielestäni todellista kaksoismoraalia. Koin, etten pääse vihastani eroon, jos en tee jotain, osoita, etten vain tyydy hiljaa siihen, mitä hän ja mieheni tekivät. Mietin asiaa ja puhuin siitä miehellenikin, joka ei yrittänyt estää minua. Kirjoitin jo viestin valmiiksi. Nyt olen kuitenkin päättänyt olla lähettämättä sitä siitä syystä, että hän on ilmeisesti narsisti. Tähän tulokseen mieheni on tullut, kun olen lukenut hänelle sattumoisin kuvausta narsisteista. Jos tyyppi on narsisti, niin viestini ei uppoa mihinkään, päinvastoin, hän voi ryhtyä vainoamaan meitä, jos pelkää, että sabotoin hänen ehdokkuuttaan. Toisaalta se, että hän on narsisti, vei terän vihaltani. Sellainen ihminen on omantunnon, moraalin tms. tavoittamattomissa.
Mutta olen kyllä sitä mieltä, että yhteydenotto saattaa auttaa sinua. Mieti asiaa joka kantilta, ja ota yhteyttä häneen, jos koet sen tarpeelliseksi. Ehkä se auttaa sinua asiassa eteenpäin, muuten voit jäädä vellomaan vihan tunteeseen pitkäksi aikaa.
Voimia ja jaksamista, tilanteesi on hirveä, mutta aika ja asian perusteellinen käsittely auttaa. Puhu miehesi kanssa niin paljon kuin mahdollista.