Tempperamenttinen ja aikaansaamaton mies -ongelma

Tempperamenttinen ja aikaansaamaton mies -ongelma

Käyttäjä Mamitsu13 aloittanut aikaan 08.12.2013 klo 00:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mamitsu13 kirjoittanut 08.12.2013 klo 00:12

Meillä on mieheni kanssa yhteistä taivalta 2vuotta takana. Alku oli tosi vaikea ja kankea ja oli monta ”eroa” puolen vuoden sisällä. Asiat saatiin sovittua ja jatkettiin suhetta ja muutimme yhteen. Näin jälkikäteen ajateltuna mahto olla virhe..
Nyt kun on 4kk vanha tyttö meillä niin mies ei taho pysyä kursseilla tai koulussa, että opiskelisi itelleen ammatin eikä työnteko kiinnosta. Mies tahtoisi vaan olla kavereiden kanssa ja rillutella joka viikonloppu. Meillä oli vuosi sitten kriisi, kun mies petti minua jonka takia en voi luottaa häneen. Hän ei ole suostunu puhumaan asiasta kanssani joka vaivaa suuresti minua.
Nyt tytön synnyttyä olen alkanut miettiä etten enää jaksaisi tätä vaan tahtosin että tiemme eroaisivat, mutten uskalla jättää häntä, kun hän alkaa sitten juomaan monta päivää putkeen, haukkuu minut maasta taivaisiin ja sanoo että teen hänelle samallailla kun hänen ex(heillä on n.2,5v. tyttö) eikä ex jaksanu katsoa miehen juomista ja aikaansaamattomuutta. Minulle on tullu samallainen tunne enkä haluisi että meidän tyttö saa sellaisen miehenmallin. Siis kyllä haluan että tytön isä pysyy lapsen elämässä, mutta minulla itellä on voimat lopussa ja tunnen itseni välissä masentuneeksi. Olen antanu miehelle monta mahdollisuutta aikuistua ja ottaa niskasta itteään kiinni vaan toivottomalta tuntuu.
Tunnen kauheaa syylisyyttä ajatuksieni takia vaan en enää kertakaikkiaan jaksa.. Mutta kuinka sanoa asiasta miehelle joka raivostuu ja menettää hermonsa herkästi? Kannattaako minun enää antaa hänelle lisäaikaa vai joko kannattaa laittaa stoppi? Minä olin korviamyöten rakastunut häneen ennen yhteen muuttoa vaan nyt on alkanu rakkaudenroihu hiipumaan enkä enää tiiä mitä minä häntä kohtaan tunnen. ☹️

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 09.12.2013 klo 15:31

Laita itsesi ja lapsesi takia stoppi ja muuta turvakotiin tai pois kaverin tai perheesi luo tai jonnekin väliaikaisesti. Se voi olla miehellesi tarpeeksi iso asia pysähtyä itseänsä ja käyttäytymistään miettimään, kun sä poistutkin näyttämöltä ja hän jää itsensä ja ongelmansa kanssa napikkain, silmäkkäin yksin, etkä olekaan siinä ottamassa vastaan hänen kaikkea pahaa oloaan.

Hän voi pahoin jostain syystä. Sen tietää sitten kun osaa sen itselleen sanoa ja toiselle. Mutta siihen voidaantarvita melkoinen pysäytys.

Suojele itseäsi ja lastanne.
Se on hyvä juttu ja voi pelastaa liittonne tai ainakin teidät.
Hae apua!