Täysin lyötynä

Täysin lyötynä

Käyttäjä yönkyyhky aloittanut aikaan 29.07.2010 klo 22:20 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä yönkyyhky kirjoittanut 29.07.2010 klo 22:20

Moi! En tiedä, miten tätä uskallan kertoa. Olen onnellisesti naimisissa tai olen ainakin luullut olevani. Oli ihanaa rakastua, seurustella ja mennä naimisiin. Nyt on kuitenkin rakkaus taitanut kuolla.☹️ Mieheni on alkanut juomaan. Silloin, kun hän juo, hän alkaa haastamaan riitaa. Enkä halua silloin riidellä. Kun en halua riidellä, mieheni alkaa tahallaan härnäämään silloin. En halua silloin pusuja enkä haleja enkä varsinkaan seksiä. Muutaman kerran on käynyt, että kännissä mieheni ottaa minut väkisin ja käyttää rajuja otteita. 😭 Minuun sattuu ja tuntuu pahalta. Selvin päin sitä ei satu. Olen kerran onnistunut välttämään väkisin makaamisen. Silloin hän tönäisi minut sängyn yli ja loukkasin selän. 🤕Muuten hän on aivan ihana, mutta kännissä kuin toinen mies. Minä pelkään!😯🗯️

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 30.07.2010 klo 08:57

Hei,

Olen tosi pahoillani puolestasi!

Oletteko keskustelleet miehesi ollessa selvänä, että hän on Suomen lain mukaan syyllistynyt rikokseen RAISKATESSSAAN sinut useamman kerran - tietääkö hän, että sillä on lainmukaiset seuraukset...

Oletteko keskustelleet siitä, miltä sinusta tuntuu ja mitä sinun psyykkeellesi ja ruumiillesi on tapahtunut hän tekojensa vuoksi?

Miehesi käytös on rikollista ja sinä olet uhri. Alkoholi ei ole puolustus. Mitä pikimmin teidän tulisi hakea apua ja ensimmäisenä miehesi tulisi ymmärtää kuinka väärin ja rikollisesti hän toimii - haluta korjata käytöstään. Onko teillä mahdollisuutta hakea ulkopuolista apua? Voitko olla yhteydessä esim. raiskattujen tukipuhelimeen, josta saisit jatkoneuvoja?

Olisi hyvä, jos edes tänne kirjottaisit tuntemuksistasi ja ajatuksistasi, vaikka sinusta saattaa tuntua ettei kommentteja välttämättä (?) tule paljoa (- näin kesäaikaan vain itsekin olen aina pitkiä aikoja netin ulottumattomissa).

Toivotan sinulle paljon jaksamista ja rohkeutta asian käsittelyyn!

🌻🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 30.07.2010 klo 18:55

Mistä näitä sikiää??? Luulin jo sukupuuttoon kuolleen, kun entinen mies kuoli.
Uskon, luulen ja arvelen, että kyse on vallankäytöstä, alistamisesta ja silkasta nöyryttämisen halusta. Mies jaksaa selvänä panostaa, vaikka olla aivan ihana ja pitää naamiota yllä, mutta humalassa kaikki karkaa käsistä, varsinkin jos sinä aivan oikeutusti, kieltäydyt humalaisen lähentelyistä.
Kuinka olette olleet yhdessä? Kuinka kauna hän juonut?? Tämä on sen sortin kimurantti juttu, että yleensä juovalla selvät päivät vähenee ja väkivaltaista käyttäytymistä alkaa ilmetä myös selvänä, alkuun pyydellään kyynelsilmin anteeksi, luvataan kymmenen hyvää ja yksitoista kaunista. Jos tuo jatkuu, sinulla on tulevaisuudessa helvetti maan päällä.
Sinun on otettava nämä asiat puheeksi kun mies on selvänä, jos hän ei halua niitä "jauhaa" enää seuraavana päivänä, hän pitää toimintaansa oikeutettuna humalaisen hölmöilynä....mutta täysi-ikäinen ihminen on vastuussa teoistaan, vaikka olisi kuinka änkyräkännissä ollut, niitä tehdessään.

Käyttäjä yönkyyhky kirjoittanut 01.08.2010 klo 09:30

Moi!
Kiitos Jasse vastauksestasi. Tää on mulle tosi arka juttu. Tää rikkoo meidän parisuhdetta suuresti. Tuntuu kuin olisi raadeltu ruumis ja silvottu sielu. Normaalioloissa tai siis, kun mies ei ole juonut, vältän kosketusta. Se ei ole niinkuin sama kuin ennen noita humalassa tehtyjä väkisinpanoja. Oi, kun toi sanakin inhottaa. Tunnen itseni niin likaiseksi. Enhän mä voi miestäni syyttää raiskauksesta??

Selvinpäin mies pyytää kuitenkin anteeksi. Mä en vaan enää samalla tavalla luota siihen hellyyteen tai mihin hellyyteen. Hellyys on kaukana silloin, kun hän väkisin ja väkivalloin vetää reidet erilleen aiheuttaen mustelmia ja ruhjeita ja työntyy sisään.

Mä olen ihan rikki.😭

Käyttäjä yönkyyhky kirjoittanut 03.08.2010 klo 21:44

Mies makaa sammuneena vuoteella. Ei se ainakaan enää hyökkää. Mulla on huulet turvoksissa rajuista suudelmista. Vartaloa koristaa mustelmat. Jalkoväliin sattuu rajuista väkisin panoista. Mua sattuu joka paikkaan. En kehtaa mennä ulos! 😭 Mulla ei täällä ketään ystävää! Minä vuodan verta. Mistä sekin tulee? Voin pahoin...

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 04.08.2010 klo 15:09

Heippa
Niin kyllähän nyt on mopo mieheltäsi kyllä karannut pahasti.
Ensinnäkin perheväkivaltaa on se sitten henkistä tai ruummiillista niin sitä ei pidä sietää tai
sallia yhtään silloin kun toinen tartuu kiinni niin silloin on tietyt rajat ylitetty
ja silloin siihen todellakin pitää puuttua.
Yleensä perheväkivalta viellä ajanoloon vaan pahenee ja raaistuu
Tieto ei kyllä sinua yhtään lohduta mutta tuo sinun kertomasi on ikävä kyllä
suomessakin yllättävän yleistä.
Mut kysyisin ensin sinulta mitä sinä itse tekisit teidän parisuhteessa???
Sekään ei ole mikään puolustus että miehesi on ollut humalassa.
Joo älä tunne itse syyllisyyttä / likaisuutta sillä sinä et ole syyllinen sinä olet uhri
mut se on hassua kun nimenomaan monesti uhri syyttää itseään.
Onkos sinulla ystäviä / kavereita ??? joille voisit murheitasi aluksi kertoa niin se helpoittas
vähän eläämääsi.
Jos ei ole niin meneppäs nettiin ja googleen niin laita sinne maaseuduntukihenkilo niin sieltä
saat heti keskustelu apua ja laita siihen googleen seurakunnan perhetyöntekiä niin sieltä saat ammattiapua ja sinun tilanteesi kyllä mielestäni vaatii ammatti apua.
Mut kovia olet joutunut kotona kokemaan ja olen sinun puolestasi todella pahoillani
mut elämässä on vaan mentävä eteenpäin mut nyt sinua pitää vaan auttaa vaikeuksien yli
niin viellä se elämä voittaa mut kyllä se jättää elämään arvet.
Mut nyt puolisosi kanssa vakavasti ensiksi asioista puhumaan???
Joo kirjoita miten olet jaksanut niin vastaan sinulle.
Kaunista kesää sinulle

Käyttäjä Kaakao kirjoittanut 04.08.2010 klo 20:58

Sinä kultainen arvokas Yönkyyhky,

Nyt on korkea aika sinun ymmärtää, että olet todella rikoksen uhrina. Olisi paras, jos marssisit lääkäriin ja kertoisit asiasi siellä, näyttäisit mustelmat ja puhuisit asian kuten se on. Tämän jälkeen marssisit edelleen poliisiasemalle ja tekisit rikosilmoituksen miehesi teoista. Tiedän, että se on vaikeaa kun on kyse lähimmästä ihmisestä, siitä, johon sinun piti kyetä luottamaan ja jonka piti olla turvasi. Tiedän sen itse, olen toipumassa aseellisesta uhkauksesta, jossa olin menettää henkeni tänä keväänä. Uhkaajana oli oma mies. En tehnyt imoitusta reilu vuosi sitten kun hän sanallisesti uhkasi aseiden esiin kaivamisella. Enkä silloinkaan, kun sain asekaapin avaimen ja hän kertoi voivansa tarvittaessa vahingoittamaan vaikka keittiöstä löytyvillä välineillä, jos näkee tarpeelliseksi. Suljin vain korvani näiltä, painoin mieleni syövereihin. Ja olin menettää henkeni. Ja vielä senkin jälkeen sanalliset uhkaukset jatkuivat...

Oikeasti, raiskauksessa on kyse rankasta rikoksesta, johon sinun ei tule missään nimessä alistua. Älä pelkää miestäsi, laki on puolellasi, samoin kaikki auttavat tahot. Joskus pitää mennä niin pitkälle, että tekee ilmoituksen, jotta toinen pysähtyy. Aina sekään ei riitä pysäyttämään. Olet vastuussa isosta aarteesta, itsestäsi. Elämäsi ei ole tuollaisen painajaisen arvoista, kaukana siitä.

Pyydän kauniisti, kerää itsesi, pyydä vaikka lähin luottoystäväsi mukaan ja toimi. Tilanne ei tule muuttumaan kauniisti pyytämällä. Usko vain.

Sydäntä särkee puolestasi. Jos olisin siellä, saisit käpertyä syliin ja itkeä. Sitten mentäisiin yhdessä apua hakemaan.

Sydämellisin terveisin
Kaakao

Käyttäjä helemi kirjoittanut 05.08.2010 klo 07:36

RAISKAUS ON RIKOS MYÖS AVIOLIITOSSA !!!!!
Joten sinä voit mennä tuollaisen kohtelun jälkeen lääkäriin, mustelmatkin kertovat jo pahoinpitelystä, joka hoitaa asian eteenpäin poliisille. Suosittelen vakavasti, sillä jos mies ei sinua hengiltä kiusaa, niin kohta olet itse ihmisiä pelkäävä haamu. Minä tiedän, mistä puhun, sillä minä olen ollut sellainen haamu!
Se silkkaa valetta, että naisen on suostuttava automaattisesti, miehen mielitekoihin, ei nekään tanssi meidän pillin mukaan.
Tuo kohtelu tulee vain pahenemaan, jos et heti alkuunsa tee sille jotakin, enkä usko ollenkaan miehen haluun tai kykyyn, keskustella asioista tai siihen ihmeeseen, että hän lopettaisi juomisen, hänellä on menneillään alkoholistin syöksykierre, alaspäin.
Sinun ei sitten tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa, hetkeäkään, jos nyt teet omat ratkaisut, omaa eläämääsi ajatelleen, sillä mieskin on jo tiensä valinnut ja tehnyt sen ihan itse, sinulta lupaa kyselemättä.

Käyttäjä yönkyyhky kirjoittanut 06.08.2010 klo 05:30

Olen sairaalassa. Menetin lapsen, menetin kohdun, menetin naiseuteni. En mene enää kotiin.😭😭😭

Käyttäjä Kaakao kirjoittanut 06.08.2010 klo 09:36

Ystävä kallis

Voimia sinulle! Muistan sinua rukouksissani. Toivon sinulle kaikkea mahdollista apua ja tukea mitä ikinä voit saada. Sydäntä särkee puolestasi. Muista, pimeimmänkin yön jälkeen koittaa uusi päivä. Itselläni aamu sarastaa jo tosi pimeän ja tuskallisen yön jälkeen.

Kun vain jaksat, kirjoittele tänne. Autan ja tuen sinua niin kuin vain ikinä osaan.

Iso halaus! Olet ajatuksissani.

Kaakao

Käyttäjä topcat kirjoittanut 06.08.2010 klo 09:53

Voimia sinulle Yönkyyhky! Et ole menettänyt naiseuttasi - toivottavasti pystyt rakentamaan itsellesi uuden elämän. Jo se, että pistät lopun miehesi pahoinpitelylle, osoittaa vahvuutesi NAISENA!

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 06.08.2010 klo 10:43

Heippa
Voi harmi kun tulee itselekin pahamieli niin voi vaan ajatella miltä sinusta tuntuu
ja sen voi vaan arvailla.
Mut elämän on jatkuttava ja vaikka kohtu on poistettu niin ei naisellisuus mene.
Mutta olethan hakenut ammattiapua sillä mielestäni sitä sinä nyt tarvitset.???
Kuin myös yksin et saa jäädä ???
Kirjoita myös tänne miten olet jaksanut niin yritän auttaa ja tukea sinua???
Kaunista kesää ja voimia sinulle

Käyttäjä helemi kirjoittanut 06.08.2010 klo 14:08

Olen hyvin harvoin sanaton ja nyt on se hetki.

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 06.08.2010 klo 19:38

Olen sydämestäni pahoillani sinun puolesta Yönkyyhky! Toivon sulle voimia jaksaa! T. Sari

Käyttäjä yönkyyhky kirjoittanut 08.08.2010 klo 18:42

En jaksa paljoa sanoa. Kiitos viesteistänne. Mulla on kova lääkitys ettei satu. Mikä auttaa särkyneeseen sydämeen?😟 En pysty saamaan omaa lasta!😭 Olen nyt kuitenkin turvassa. Olen niin väsynyt. Nukun taas.😴

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.08.2010 klo 11:39

Heippa
hyvä kun olet nyt hyvässä hoidossa.
Tiedän että sinulla on paha olo mutta keskity nyt oman hyvinvoinnin ja paranemisen
jaksamiseen ja hoitoon
Kyllä sydänsuruihin auttaa aika ja jos olisi ystäviä / kavereita kelle voisit kertoa
iloja ja suruja???
Onko sinulla ystäviä / kavereita jolle voisit kertoa iloja ja suruja???
Nyt vaan muistat että et jää ongelmien ja vaikeuksien kanssa yksin??
Kaunista kesää sinulle.