Tästä kirjoituksestani kulunut vuosi
Rakastan miestäni ja haluan jatkaa elämää hänen kanssaan, niinkuin hän minun.
Itseni kanssa on vain paha olla. En voi unohtaa päiväksikään, mitä mieheni teki minulle. Huudan, kenkkuilen, raivoan yms. hänelle lähes päivittäin. En haluaisi olla sellainen, haluaisin jättää asiat taakse ja jatkaa ihanaa elämäämme eteenpäin. Mieheni puhuu paljon yhteisestä tulevaisuudesta ja kuinka rakastaa minua, eikä halua elämäänsä enää ketään muita kuin minut. Hän on valmis tekemään eteeni kaiken, sanoi myös kestävänsä käyttäytymiseni. Kriisistä on pian puoli vuotta. Milloin oikein normaalisoidun? Sillä tiedän, että ihana yhteinen elämä odottaa.
Vuosi siis mennyt. Elämä ollut ylä ja alamäkeä, on ollut todella hienoja jaksoja sekä tappelua ja riitelyä. Minä olen aina tuonnut esiin ne vanhat asiat. Rakastan miestäni, haluan koskettaa häntä ja pitää häntä hyvä, niinkuin hän minua. Mutta miksi en tee niin, osoitan mieltäni, sanon, etten rakasta häntä, vaikka rakastan. Olen vieläkin loukkaantunut ja katkera mieheni tekosista. Mieheni tosiaan tekee kaikkeni eteeni, että olisin nyt ja tulevaisuudessa onnellinen. Mikä minua vaivaa? Miksi en voi vain unohtaa ja aloittaa ns. puhtaalta pöydätä? Milloin tämä tuska loppuu? En halua muuta miestä elämääni kuin mieheni, mutta miksi tämä on niin vaikeaa??? Olenko ehkä liian ylpeä, etten voi unohtaa ja antaa anteeksi? Kertokaa kuinka te, joilla ollut sama tilanne olette selvinneet?