Olen rikki revitty ja kokonaan maassa. Sain vihdoin haettua eron minua ja lapsia kaikin tavoin laiminlyöneestä miehestäni. Arvelin, ettei asia ketään kiinnosta, mutta enpä olisi voinut pahemmin erehtyä.
Mies säikähti ja lupaa tehdä parannusta 12 vuotta jatkuneeseen juomiseen. Soitteli kaikki sukulaiset läpi ja nyt he kaikki ovat kimpussani
Minut on täysin syylistetty huonoksi äidiksi, joka vie lapsiltaan isän. Tai huonoksi vaimoksi, joka ei ole miehensä tukena kun hän sitä tarvitsee.
Olo on todella paha. Kukaan ei tunnu muistavan, että olen yksin joutunut hoitamaan perheemme kaikki asiat jo vuosia, kun mies on juonut kaikki rahansa. Kukaan ei ole auttanut kotitöissä tai lasten hoidossa. kaikki olen saanut tehdä jaksamisen äärirajoilla.
Ei soitelleet sukulaiset silloin kun mies otti ja katosi viikoiksi tai juomaputki venyi ja puhelin pysyi mykkänä päiväkausia. Viimeisen kuukauden aikana hän näyttäytyi kotona vain kaksi kertaa ja oli lasten kanssa vain yhden päivän.
En tiedä voisiko kukaan nyt sitten yhtäkkiä muuttua. En voi sitä uskoa ja aionkin antaa eron astua voimaan (2 vk:n päästä). Mutta itsetuntoni on mennyttä. Tunnen olevani paha ihminen, joka on hajoittanut hyvän perheen. En tiedä kumpi on pahempaa…elää siinä juomahelvetissä, missä et tiedä missä toinen on ja milloin tulee vai tässä syyllisyys helvetissä, missä olet kaiken pahan alku ja juuri. Miksi edes enää elää?😯🗯️