Suhde katkolla - Vaimo lähdössä - mitä tehdä
Jos yhtään neuvoa saisin, olisin äärimäisen tyytyväinen.
Olemme vaimoni kanssa olleen muutaman hassun vuoden yhdessä saati naimisissa. Meillä on kolme yhteistä lasta. Nyt vaimoni sitten ilmoittaa, että haluaa erota. Itse olisin valmis jatkamaan ja antamaan kaikkeni suhteen eteen. Olen nyt tajunnut laiminlyöneeni velvoitteeni avioliitossa, en ole osallistunut kotitöihin ja en ole ollut aina ”läsnä”. Olen kohdellut häntä täysin väärin ihmisenä ja naisena. Nyt kuitenkin kun tajuan asian olen valmis panostamaan ja taistelemaan sen puolesta, että voisin olla parempi mies.
Mutta kun nyt ei sitten suoda edes sitä toista kuuluisaa mahdollisuutta. On kuulemma mietitty jo vuosi asiaa(siis käytännössä viimeisimmän lapsemme syntymästä saakka). Onhan vaimo jotain asiasta puhunut, mutta ei mielestäni ole tarpeeksi selkeästi asioista kanssani keskustellut. Pari viikkoa sitten sovimme yrittävämme, mutta kaikki kaksi viikkoa tosiaan meni kun taas tuli ns. loppu eteen. Eihän sitä nyt kahdessa viikossa voi asiat muuttua. No tämän kahden viikon aikana kuulemma asiat oli paljon paremmin kuin pitkään aikaan. No mistä sitten hoppu, en oikein tiedä.
Vaimoni on ollut koko alkusuhteemme minusta mustasukkainen. Olen ollut hänen tukenaan kun hänellä oli vaikeaa. Nyt hän on laihduttanut ja tullut jotenkin ylitietoiseksi itsestään. On niin kivaa kun muut huomaa. Itse olen suhteessa ollut täysin uskollinen ja samoin luulisin vaimostanikin, mutta nyt on ollut joku hemmetin ihastus jonka vaikutusta tähän asiaan en oikein osaa arvioida. Ilmeisesti tämä vastapuoli on asiasta kuitenkin täysin epätietoinen.
Nyt olen aivan hukassa, että mitä voisin vielä yrittää. Parisuhdeterapiaa ehdotin pari viikkoa sitten ja silloin tuli suostumus, mutta jo viikon kohdalla asiat oli kuulemma hyvin, että ei me mitään sellaista tarvita. Olisin valmis vaikka kuun antamaan taivaalta jos se vain vielä kelpaisi. Kaikki mitä tässä nyt yritän melkein ärsyttää häntä. Olen mies joka ei itke, vaan eipi se ole viimeaikoina pitänyt paikkaansa ja eipi ole sekään kuulemma hyvä. Tarvitsee nyt kuulemma aikaa miettiä asioita, sitä pitäisi kait osata antaa, vaan vaikeaa se on kun ei vaimo edes sormuksia viitsi enään sormeensa laittaa edes toisen mielenrauhan vuoksi.
Tunteet on kuulemma kuolleet, mutta silti sanoo, että rakastaa ja vastakaiku halatessa on kuitenkin edelleen voimakas. Mun lähellä on kuulemma hyvä olla. Ihmetyttää vain, että miksi ne hanskat on niin helpolla tippumassa. Kysyy vain, että eikö hänellä ole oikeutta erota kun muillakin on…hienoa.
En vain tiedä enään mikä tässä nyt neuvoksi. Olenko siis itse pilannut liittoni…
Sydäntä raastaa katsella oman liiton tuhoa vähän niin kuin sivullisena jolla ei tunnu olevan asiaan mitään sanottavaa…