Suhde epävakaan persoonallisuushäiriöisen kanssa
Haluaisin kuulla, mitä kokemuksia teillä on parisuhteesta tai ystävyydestä tällaisen henkilön kanssa.
Auttaisi omaan mietiskelyyn, olenko oikeasti niin hankala ihminen? (itselläni siis kyseinen häiriö) Ikinä en ole sanonut olevani millään tapaa täydellinen, päinvastoin. Tällä hetkellä tuntuu, että puolisolla on voimat loppu ja meidän muuton jälkeen hän on muuttunut ihan kuin eri ihmiseksi. Mietin asiaa ja huomasin samanlaisia piirteitä kuin itsessäni nuorempana. Hän vaikuttaa masentuneelta, mutta ei halua apua. Jos edes vähän mainitsen asiasta, niin hän suuttuu minulle ja ymmärtää kaiken (tahallaan?) väärin.
Tänään riitelimme pahasti. Oma vointini on huonontunut merkittävästi ja huomaan ajattelevani itseni tappamista yhä useammin ja tekeväni suunnitelmia asian suhteen. Tänään kumminkin paha olo kärjistyi entisestään, kun sain kuulla, että kaikki on minusta johtuvaa. Minä teen hänelle pahan olon. Heti kun tulee töistä kotiin on paha olla.
Olen yrittänyt koko ajan parhaani, tehdä kuten hän on minulta vaatinut (haukkunut ja lytännyt). Silti lupasin, että teen parhaani, että hänellä olisi parempi olla. En ole syyttänyt missään vaiheessa häntä hänen käytöksestään, koska tiedän kyllä itsekin miltä tuntuu olla masentunut, mutta kaikkea en silti voi kestää.
Tilanne on mennyt siihen pisteeseen, että hän uhkaa lähteä, enkä tiedä itsekään onko millään enää mitään merkitystä. Ei minulla ainakaan. On vain niin tuskainen olo, että haluisin tämän loppuvan. Jos edes hetkeksi pääsisin pois ystävän luokse, perheen, ihan minne vain, varmasti helpottaisi, mutta minulla ei ole mitään paikkaa minne paeta ihan hetkeksi edes. Hänellä asuu perhe ja ystävät täällä.
Tuntuu, että ilman minua olisi parempi, jos kaikki on minun syytä. Ikinä en ole halunnut puolisolleni mitään pahaa. Silloinkin kun yritetään auttaa, minulle suututaan. Teen täällä kotona kaiken, mutta hänen mukaansa en tee mitään, enkä osaa mitään. Kyllä tulee arvoton olo. Ihan varmasti kun hän tulee töistä, ruoka napsahtaa eteen taikaiskusta, pyykit on pesty, asunto siivottu jne jne. Totta kai häpeän sitä, että olen työtön, mutta ei hänenkään tuloissa kehumista ole. Se ei minua silti haittaa. Arvostan kaikkea, mitä hän tekee siitä huolimatta. Olen hakenut töitä ja koulutuspaikkaa etsinyt, juuri valmistunut. Jos se ei riitä, niin sitten en tiedä.
Olen tullut siihen tulokseen, että ei minulla ole mitään syytä elää. Olen niin hankala ihminen ja kaikki on minun syytä. Minulla ei ole mitään arvoa.
Tuntuu tyhmältä näin sanoa ja sekava teksti kun täytyi paljon tiivistää, mutta tilanne on kärjistynyt siihen pisteeseen, että ei enää jaksa.