Selvitytymiskeinoja.. auttakaa!
Hei,
voisitteko kertoa, miten olette selvinneet alkoholistiperheessä vietetyn lapsuuden aiheuttammista traumoista? Tarkoitan nyt lähinnä sellaisia keinoja, miten olette saaneet itsenne eheytetyksi?
Käyttäytymiseni parisuhteessa on todella ongelmallista, suhde on aikamoinen vuoristorata. Rakastan miestäni paljon, ja meillä on myös ihanaa yhdessä. Mutta nyt hän kertoi, ettei enää jaksa… Olen kuvitellut että selviäisin omin avuin, mutta aina palaan samoihin kättäytymismalleihin. Tarvitsen todella apua! Vihaan itseäni! Olen satuttanut ihmistä, jota rakastan, jo monen monta kertaa ja aivan suotta.
Takerrun, jankutan ja pahennan aina sillä tavoin riitatilanteita..mies on joskus mennyt kylppäriin nukkumaan jotta saisi olla rauhassa kun en osaa lopettaa. Pelkään hylätyksi tulemista (tällä käyttäytymisellä siinä niin juuri tulee käymäänkin, ellei jo käynyt)…olen mustasukkainen, pelkään miehen pettävän, panikoin jos hän haluaa mennä ulos kavereiden kanssa…en pysty luottamaan. Yritän kontrolloida kaikkea, elämääni, itseäni..siis voi lukea sieltä AAL-sivuilta…olen läheisriippuvainen, alkoholismi varjosti koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Huomaan myös, että humalassa etenkin koen vihantunteita rakasta miestäni kohtaan, ja usein ilta päättyy riitaan jonka minä ihan itse aiheutan. Mitä voin tehdä? Miten voin tulla paremmaksi ihmiseksi….? Olen niin pahoillani kun satutan rakastani.