Seksuaalisuus hukassa
Voiko ihminen tajuta vasta 30-vuotiaana olevansa aseksuaali? Olen ollut koko aikuisikäni parisuhteessa, mutta en koskaan oikeastaan ole seksuaalisesti viehättynyt yhdestäkään kumppanistani. Jos tästä olen yrittänyt jonkin tuttavan kanssa keskustella, he eivät ota asiaa tosissaan, koska harrastan kuitenkin seksiä ja olen aina pitkissä parisuhteissa. Koen seksin kuitenkin enemmän velvollisuudeksi kuin nautinnoksi ja harrastan sitä lähinnä siksi ettei kumppani lähtisi. Nautin parisuhteessa toisen läsnäolosta ja keskusteluseurasta, mutta en tykkää koskea tai tulla kosketetuksi. Nykyinen kumppanini on kuitenkin ihminen, joka haluaa jatkuvasti halata ja tökkiä ja minä koen sen lähinnä ahdistavaksi. En kuitenkaan haluaisi että toisella tulee jatkuvasti torjuttu olo, joten pystyn kyllä pakottamaan itseni kosketettavaksi, mutta usein se tuntuu inhottavalta tai jälkikäteen tulee ällöttävä olo.
En tykkää elokuvissa/sarjoissakaan minkäänlaisesta läheisyydestä ja skippaan kaikki suutelu/halauskohtaukset pois silmistäni. En tiedä onko kyseessä vain matala libido vai mikä homman nimi on, tuntuu vain siltä kuin olisin jotenkin viallinen. Masennusta minulla ei ole, eikä mitään lääkityksiä mitkä voisivat vaikuttaa asiaan. Olisi kiva ihan vain vaikka kuulla jos jollain muulla olisi vastaavanlaisia kokemuksia.