Seksitön suhde

Seksitön suhde

Käyttäjä turhautunutmonesti aloittanut aikaan 10.03.2018 klo 23:05 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä turhautunutmonesti kirjoittanut 10.03.2018 klo 23:05

Hei,

olemme olleet parisuhteessa yli 20v ja siitä naimisissa 16v. Puolison on unelmani ja rakastan häntä valtavasti. Seksiä meillä ei vain ole ollut kohta vuoteen. Useista vihjailuista huolimatta. Olen yrittänyt miettiä tähän syytä ja monia on kyllä tullut mieleeni. Onko hänellä toinen, enkö ole enää riittävän kiihottava jne. Arki meillä sujuu hyvin ja hoidamme omat osuutemme perheen arjessa. Asiasta on puhuttu tuhannesti ja olen vaan lopen kyllästynyt jatkuvaan torjumiseen. Eroaisin, mutta meillä on ihanat lapset ja ihana koti.

Nyt kuitenkin tilanne on sellainen, että olen ihastunut. Toiseen siis. Hän vastaa katseisiini, puhuu minulle arvostavasti ja täytyy sanoa, että koen itseni haluttavaksi hänen seurassaan. Halu tätä toista kohtaan on niin suuri.

Tiedän kyllä! Pettäminen ei ole oikein. En siis hae yleiseen mielipiteeseen perustuvaa näkemystä. Miten toimisitte tällaisessa tilanteessa, jossa ero puolisota ei ole vaihtoehto, mutta kokemus on, että kuihtuu.

Käyttäjä Ihan pihalla kirjoittanut 11.03.2018 klo 05:23

Onko teillä puheyhteys auki niin, että voisitte avoimesti keskustella seksittömyydestä? Oletko kertonut puolisollesi suoraan, mitä kaipaat? Tunteeko hän itsensä haluttavaksi? Oletko tehnyt suoria aloitteita vihjailujen sijaan? Seksittömyyteen voi olla lukemattomia syitä ilman ulkopuolisia suhteita. Jos on muutoin hyvä liitto, en lähtisi sen ulkopuolelle. Olet velkaa itsellesikin sen, että olet yrittänyt ja antanut kaikkesi. Ryhdy konkreettisiin tekoihin. Käytä ihastumisen energia kotona. Kohdista tunteet omaan puolisoosi ja ryhdy suhteeseen hänen kanssaan. Jätä ulkopuolinen suhde vain ihastumisen tasolle.

Käyttäjä tuhautunutmonesti_ kirjoittanut 20.03.2018 klo 03:25

Hei ihan pihalla, ja kiitos näkemyksestäsi. Olemme keskustelleet avoimesti tästä meidän tilanteesta usein. Puolisoni näyttää hyvältä ja saa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Ehkä en vaan ole enää riittävän haluttava hänen silmissään. Sinulla on hyviä ajatuksia energian suuntaamisesta, mutta se energia tuntuu katoavan parisuhteessani mustaan aukkoon. Olen jo tehnyt asioita, joita voisin katua. En kuitenkaan tunne katumusta niistä. Tapasin hänen kanssaan. Vaikka baarissa oli täyttä, tunsin olevani ainoa asia, jota hän huomioi. Samalla kaikki ympärillämme oleva tuntui kadonneen ja siinä hetkessä olimme vain me kaksi. Suutelua ja hyväilyä pidemmälle emme menneet. En halunnut, ja hänkin vaikutti harkitsevalta. Kehoni ja mieleni huutavat kosketusta ja niitä lempeitä ja haluavia katseita.

Käyttäjä Meren pohjassa kirjoittanut 20.03.2018 klo 08:39

Älä tee sitä. Seiso selkä suorana ja eroa ensin. Rikot enemmän kuin uskotkaan.

Käyttäjä peruskallio kirjoittanut 20.03.2018 klo 09:22

Aivot ovat ihmeellinen kapistus kun ne saavat endorfiini ja oksitosiini annoksensa. Aika ja tila häviää ja näet vain ihastuksesi. Koet sen täydellisenä, vastustamattomana voimana.

Olen ollut siinä ja koskaan en mene siihen uudestaan. Kun huuma häviää muutaman kuukauden päästä ja näet savuavat rauniot, niin ihmettelet mitä tapahtui.

Kuten edellinen jo totesi, älä lähde tuohon suuntaan. Ensin kannattaa hoitaa nykyinen suhde, joko jatkaa tai lopettaa ja sitten ottaa pieni hengähdystauko omien ajatusten koontia varten. Ja vasta sitten on uuden suhteen aika. Kahta erillistä suhdetta ei voi hoitaa samaan aikaan.

En usko myöskään siihen, että meille olisi vain yksi täydellinen kumppani koko maailmassa ja se joka tuntuu kriisissä täydelliseltä, ei sitä todennäköisesti myöhemmin ole. Kun kumppanin etsii hyvässä elämäntilanteessa, löytää kumppanin joka tuo siihen jatkuvuutta, eikä epäjatkuvuuskohtaa.

Käyttäjä Alnus kirjoittanut 20.03.2018 klo 20:52

Hei,
mielestäni nyt on ihan viimeinen hetki kertoa kumppanille missä todella mennään. Myös tuosta tapahtuneesta. Joko se ravistelee molemmat tekemään töitä oman suhteenne eteen, tai sitten muihin ratkaisuihin. Voi nimittäin käydä niin, että jos vaan jätät asian tuohon, se jää kaivelemaan "entä jos" tyyppisesti ja keräämään lisää tyytymättömyyttä sisällesi. Ehkä, enhän tietenkään tiedä mutta nähty on useasti. Salasuhteeseen lähtemistä en voi millään muotoa suositella, ne eivät yleensä pääty kauniisti ja matkalla hajottavat paljon. Tämäkin palsta on täynnä tarinoita. Liian monta "kunpa hän olisi puhunut ajoissa". Kannattaa katsoa tätä hetkeä pidemmälle ja miettiä miltä se näyttää eri ratkaisujen jälkeen.

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 02.04.2018 klo 19:03

Ehdota avointa suhdetta. Minun mielestä on todella julmaa pitää puoliso "puutteessa" . Katso muuttuuko ääni kellossa. Puhu päättäväisesti, rehellisesti ja suoraan .

Käyttäjä turhautunutmonesti kirjoittanut 06.04.2018 klo 12:53

Hei ja kiitos monista näkökannoista. Kesksutelin puolisoni kanssa avoimesta suhteesta ja ymmärrän toisaalta hänen näkökantansa. Hän ei sellaista järjestelyä koe tarpeellisena. Läheisyys ja seksi eivät ole samalla tavalla tärkeitä hänelle, kuin ne minulle ovat.