Ihan pakko kertoa jollekin…
Olen ollut kihlattuni kanssa yli kolme vuotta. Tänä aikana on tapahtunut paljon hyvää, kuten oman urani eteneminen ja talouden vakiintuminen. Kaikki siis näyttää ulkopuolelta hyvältä… Mutta jokin tuntuu pahalta. Kihlattuni on todella omistushaluinen, hän haluaa olla todella suuri osa elämääni ja sitä hän onkin. Hän osaa olla hurmaava, kohtelias ja avulias. Hänen kannustuksesta ansiosta olen saavuttanut paljon ja tunnen, että hänen apuunsa voin luottaa. On kuitenkin aikoja, jolloin hän sulkeutuu niin täysin omaan maailmaansa (asumme eri paikkakunnilla väliaikaisesti työn vuoksi) ettei hän edes halua puhua puhelimessa kanssani. Suhteemme siis vaihtele todella tiiviistä yhteiselosta viikkopuheluihin, jotka menevät tasolla: ”Mitä kuuluu?”. Olen jo pitkään pyytänyt, että sitoutuisimme… Jostain syystä hän ei kuitenkaan halua sitä tehdä, vaikka kovasti puhuukin siitä. En rehellisesti sanottuna tiedä, minkä vuoksi hän haluaa viivytellä. Olen sitä myös suoraan kysynyt, enkä ole saanut vastausta. (Hän on eronnut kahdesti. Pelko?) Hän myös viettää paljon aikaa lähetellen sähköpostia ystävilleen eripuolille maailmaa. Heille tuntuu olevan paljon asiaa, mutta minun kanssani hän ei ole jutellut pitkään aikaan (kuukausiin) kunnolla. Hän on kova vaatimaan ja tahtomaan sen mitä tarvitsee ja haluaa, ja saa tahtonsa läpi, kun en jaksa sanoa vastaan. Minun haluni ja läheisyyden tarpeeni… Hän ei reagoi mitenkään niihin, mikä on todella raastavaa. Hän ei halaa tai suukota, jos en itse sitä tee. Välillä kysyn, että rakastaako hän minua enää. Ja vastaus on, että kyllä. Olen myös ehdottanut kihlauksen purkausta, koska minulla on vanha tunne, että jotakin on olemassa, mistä en tiedä. On kai sanomattakin selvä, että suhde on edennyt täysin hänen ehdoillaan. Riitelemme paljon. Riitojen ja ero-pohdintojen jälkeen hän kuitenkin haluaa pysyä yhdessä. Minulle tämä tilanne alkaa muodostua aika hankalaksi elää ja vie voimia. Hänellä on myös lapsi aikaisemmasta liitosta, lapsen läheisyyden kanssa hänellä ei ole mitään ongelmia. Olisiko joku ihana ihminen halukas auttamaan minua, jotta saan selvyyttä ajatuksiini…
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.