Se tunne kun tuntuu ettei jaksa mitään enään
Esittelenpä itseni näin aluksi, olen kesällä 24v täyttävä vielä 2 lapsen äiti (huomenna rv 34+0), naimisissa 1v8kk ollut jo. Mieheni on 26v, lapset on meidän yhteisiä. Parisuhteessamme ei ole enään sitä kipinää mitä on ollut ennen lapsia, tuntuu ettei mies arvosta minua muuten kuin että olen lapsiemme äiti. Kahdenkeskinen aika miehen kanssa on loppunut jo kauan sitten, jos ehdottelen jotain vkl lomaa kahdestaan miehen kans että lapset menisi yökylään ennen vauvan syntymää niin mies ei ota mitään kantaa.. En pysty puhumaan miehen kanssa omista tunteista ja siitä mikä oloni tekee surulliseksi ja itkuisaksi, yleensä jos mies huomaa että itken niin hän vain saattaa kysyä että mikä mulla on ja sitten siihen perään että hormoonit sulla taitaa vissiin heitellä.
EI tää mun itkuisa ja surullinen olotila aina hormoonin heittelyistä johdu vaan siitä että mies ei auta kotitöissä pahemmin, minä teen kaikki yksinäni, olen todella väsynyt muutenkin, varmaan 4v univelat kertyny jo (esikoinen on siis 4v), johon mies vain nauraa ja sanoo että muka 4v univelkaa.. Kuopus kun syntyi marraskuussa 2011, siitä meni n. 1kk, uskoisin että mulle iski synnytyksen jälkeinen masennus kun istuin vain sohvalla, itkin, syöminen väheni ja en puhunut pahemmin mitään. Pelkään että tämän kolmannen lapsen synnyttyä käy samoin. Tuntuu että oon ihan yksinäni, sukulaiset ei auta, mietin väsymyksessäni kaikenlaisia ja silmäni täyttyy sitten aina kyynelistä. Olen meinannut muutaman kerran ottaa yhteyttä ihan ammattilaiseen jonka kans voisin jutella omasta olotilasta ja purkaa surua sinne, mutta en vain ole halunnut etten saa leimausta masennuksesta..
Yleensä jos tunnen oloni juurikin siltä etten jaksa enään, hyppään auton rattiin, ajelen autolla läpi kaupunkien ja sivuteiden, itken, kuuntelen surullisia ja koskettavia musiikkeja ja olen vain siinä, tuijotan ajamaani tietä samalla ja pää täynnä ajatuksia.. Mies ei reagoi edes siihen kun tulen takaisin kotiin vaikka tietää että itkiessä olen lähtenyt kotoa ja on nähnyt että mulla on paha olla. Eilen jopa kun mies ei tehnyt mitään vaikka olin pyytänyt ja meni sohvalle istumaan telkkarin ääreen, minä syötin sit illalla iltapalaa kuopukselle ja samalla aloin itkemään, sen jälkeen kun sain kuopuksen syötettyä, nousin ja menin pukemaan vaatteet päälle, sitten kengät, takin, nappasin laukun ja purskahdin itkuun enemmän vielä eteisessä, esikoinen ja mies sitten kysyivät molemmat minne menen, en vastannut mitään. Kävelin vain ulos ovesta ja itkin, tunne oli etten jaksa. En edes tiedä miltä tuntuu kun joku arvostaa tai antaa hellyyttä ja hemmottelee.. Mun sukulaisetkaan ei auta. 😭
Tässä nyt tämmönen romaani, toivottavasti jaksoitte lukea mutta pakko johonkin oli purkaa tätä pahaa oloa mikä jatkuu edelleen. 😭